کد مطلب: 

250714

برخورد توییتر با توییت‌های گمراه‌کننده درباره نتایج انتخابات آمریکا

برنامه‌های توییتر نشان می‌دهد که این شرکت قصد دارد با ادعاهای گمراه‌کننده درباره نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و دیگر اخبار جعلی که ممکن است قبل از نتایج رسمی منتشر شوند، مقابله کند.
برخورد توییتر با توییت‌های گمراه‌کننده درباره نتایج انتخابات آمریکا

به گزارش سیتنا، پرچمی که توییتر قصد دارد بر این توییت‌ها بزند، شبیه برچسبی است که پیش‌تر بر توییت‌های منتشرکننده اخبار جعلی درباره کووید-۱۹، رای پستی و دیگر موضوعات مهمی زده بود که موجب جذب گزارش‌های غلط شده بودند.  

وقتی که توییتی با این برچسب نشان داده می‌شود، خود توییت زنده باقی می‌ماند اما پیام کوچکی در ذیل آن می‌آید که می‌گوید توییت موردنظر ممکن است کذب باشد.

یکی از پیام‌ها می‌گوید: «منابع رسمی این انتخابات را طور دیگری تعریف کرده‌اند.» و یکی دیگر می‌گوید: «منابع رسمی ممکن است هنگام انتشار این توییت، نتیجه را اعلام نکرده باشند.»

حساب کاربری پشتیبانی توییتر در توییتی نوشت: «ممکن است از شب شروع انتخابات، بر توییت‌هایی که درباره نتایج انتخابات قبل از اعلام رسمی نتایج ادعایی کنند، برچسب بزنیم. ما انتخابات ریاست جمهوری و دیگر رقابت‌های تنگاتنگ را در اولویت قرار می‌دهیم که ممکن است از طریق اطلاعات گمراه‌کننده با مسائلی جدی مواجه شوند.» 

اگر کسی بخواهد چنین توییتی را بازنشر کند، ترغیب می‌شود به این که به اطلاعات رسمی درباره نتایج نگاه بیندازد. اما افراد کماکان می‌توانند در صورت تمایل آن‌ها را بازنشر دهند و توییت آنان برای دنبال‌کنندگانشان قابل رویت خواهد بود.  

توییتر در یک رشته توییت نوشت: «اگر شاهد محتوای  مداخله در نتایج انتخابات باشیم طوری که اقدام خشن یا دیگر صدمات فیزیکی را ترغیب ‌کند، ممکن است تدابیر بیشتری اتخاذ کنیم، از جمله افزودن هشدار یا درخواست برای حذف توییت‌ها.»  

این تدابیر شامل تمامی حساب‌های کاربری می‌شود که با عنوان کاندیداهای انتخابات ایالات متحده برچسب خورده‌اند، از جمله دونالد ترامپ و جو بایدن و حساب‌های کاربری کمپین‌های رسمی آنان. 

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-11-03 22:26

افزودن دیدگاه جدید