کد مطلب: 

250582

رفع نگرانی خانواده‌ها در نگهداری از سالمندان با گجت‌ ایرانی سِیواَپ

مدیر توسعه کسب‌وکار گجت سِیواَپ (Save app) توضیح داد: با توسعه‌ی این گجت توانستیم اطلاعاتی از نمونه‌های خارجی موجود در بازار و نمونه‌هایی که در کشور تولید شده است را تجمیع و از این اطلاعات برای ارائه‌ی سرویس‌های مناسب به سالمندان استفاده کنیم.
رفع نگرانی خانواده‌ها در نگهداری از سالمندان با گجت‌ ایرانی سِیواَپ

رحمت الله مهدی خانی، مدیر توسعه کسب‌وکار گجت سِیواَپ (Save app) با کاربری مراقبت از سالمندان با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا، پیرامون عملکرد این گجت، گفت: طبق آمار ثبت احوال، کشور ما با رشدی 2.5 درصدی در حال پیر شدن است و با توجه به اینکه نیازهای دوره سالمندی نیز به همین نسبت و مخصوصا در حوزه سلامت سالمندان در حال افزایش است، تصمیم گرفتیم راه حلی فناورانه برای رفع نگرانی خانواده‌ها در نگهداری سالمندان، بومی سازی و تولید کنیم.

وی، ادامه داد: نمونه‌های زیادی از گجت‌های مراقبتی سالمندان در دنیا وجود دارد اما مشکل اصلی این است که اطلاعات دریافتی به سرورهای خارجی و شرکت‌های تولیدکننده ارسال می‌شود و قابل تحلیل و بهره برداری نیست.

مهدی خانی، افزود: ما با توسعه‌ی گجت سِیواَپ (Save app) توانستیم اطلاعاتی از نمونه‌های خارجی موجود در بازار و نمونه‌هایی که در کشور تولید شده است را تجمیع و از این اطلاعات برای ارائه‌ی سرویس‌های مناسب به سالمندان استفاده کنیم.

وی، اظهار کرد: نکته حائز اهمیت این است که با توجه به وضعیت اجتماعی و فرهنگی در کشور، تعداد سالمندانی که تنها زندگی می‌کنند رو به افزایش است و اگر اتفاقی مثل سکته یا زمین خوردن رخ دهد، تاخیر در تماس یا اطلاع به خانواده و اطرافیان، ممکن است خسارت‌های جبران ناپذیری برای سالمند رخ دهد و باعث مشکلات عدیده‌ای برای خانواده سالمند بشود.

مهدی خانی، خاطرنشان کرد: گجت‌های ما دارای دکمه‌ای است که اگر اتفاقی رخ دهد با فشردن آن در کسری از ثانیه به کسانی که شماره آنها در این برنامه ذخیره شده باشد که می‌تواند همسایه یا فرزند آن شخص باشد، از طریق سرور تماس تلفنی خودکار گرفته می شود. و در زمان طلایی نجات، عملیات نجات توسط این افراد انجام می شود.

مدیر توسعه کسب و کار گجت سِیواَپ (Save app)، افزود: درفاز دوم توسعه این نرم افزار، اطلاعات سلامتی سالمند از طریق گجت‌های هوشمند سیواپ روی سرور ارسال می شود تا خانواده از طریق برنامه‌ای که مخصوص خانواده سالمند است؛ از روی گوشی این اطلاعات را به طور آنلاین مشاهده کنند. همچنین  هوش مصنوعی با تحلیل این اطلاعات ریسک بروز بیماری‌های مختلف را پیش بینی می کند؛ به عنوان مثال امکان تشخیص سکته قلبی از یک ماه قبل ممکن است و ما در حال توسعه الگوریتم های مربوط به آن هستیم.

مهدی خانی، ادامه داد: سرویس دیگر ما "سرویس همدم" است. با توجه به نیازهای روحی و جسمی سالمندان این سرویس را راه اندازی کردیم و با پرستاران مجربی همکاری می‌کنیم. پرستاران با توجه به اطلاعات  ثبت شده در پروفایل سالمند، طی تماس تلفنی روزانه ، وضعیت سلامت وی را بررسی نموده و مشاوره های لازم را به وی ارائه می نمایند.

وی، اظهار کرد: اصلی ترین نیاز سالمندان هم صحبتی و توجه به آنان است و ما با سرویس همدم این نیاز روحی آنان را براورده میکنیم. ضمنا پرستاران هفته‌ای یک بار مجموعه اطلاعات  را در قالب گزارش تفصیلی به خانواده سالمند تحویل می‌دهند.

مدیر توسعه کسب و کار گجت سِیواَپ (Save app)، افزود: این سرویس در شرایط پاندمی کرونا، سرویسی است که به سالمند کمک به سزایی می‌کند.

وی، در پایان گفت: یک ماه اول این سرویس برای تمام سالمندان رایگان است. همچنین این سرویس بعنوان هدیه روی تمام گجت‌های ما ارائه می شود.

عکاس: حسین شهلایی

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-10-31 13:53

دیدگاه‌ها

تصویر عارفی
سلام آیا قابلیت مکان یابی سالمند در صورت پیشامد برای سالمند با جی پی اس وجود دارد؟
ارسال شده توسط عارفی در 12 آبان 99 - 15:56
تصویر saveapp
سلام و تشکر از شما بله در تمامی گجت های مراقبت سالمندان سیواپ ارسال موقعیت سالمند به صورت خودکار برای خانواده ارسال می گردد.
ارسال شده توسط saveapp در 17 آبان 99 - 22:49
تصویر محمد رضا
جالب بود چجوری این سرویس رایگان همدم رو میتونم بگیرم؟
ارسال شده توسط محمد رضا در 12 آبان 99 - 14:31
تصویر saveapp
با تشکر از شما. در پاسخ به سوالتان شما می توانید از طریق وب سیات saveapp.ir با کد تخفیف ارائه شده روی سرویس همدم برنزی می توانید این سرویس را یک ماه به صورت رایگان استفاده نمائید.
ارسال شده توسط saveapp در 17 آبان 99 - 22:46

افزودن دیدگاه جدید