کد مطلب: 

250566

حملات به دستگاه‌های اینترنت اشیاء همچنان در حال افزایش است

به گفته نوکیا، حملات به اینترنت اشیاء به دلیل امنیت ضعیف و استفاده مجرمان سایبری از ابزارهای خودکار برای سوءاستفاده از این آسیب پذیری ها، با سرعت نگران کننده ای رو به افزایش است.
حملات به دستگاه‌های اینترنت اشیاء همچنان در حال افزایش است

به گزارش سیتنا، سایت پلیس فتا به نقل از helpnetsecurity، نوشت: این گزارش نشان داد که دستگاه های متصل به اینترنت یا اینترنت اشیاء اکنون تقریباً 33٪ از دستگاه های آلوده را تشکیل می دهند، در حالی که این رقم در سال 2019 حدود 16٪ بود. یافته های این گزارش بر اساس داده های جمع آوری شده از نظارت بر ترافیک شبکه در بیش از 150 میلیون دستگاه در سراسر جهان است.

طبق این گزارش انتظار می رود که با استفاده از پهنای باند بالا، تأخیر فوق العاده کم و اساساً قابلیت های جدید شبکه ای که شبکه های تلفن همراه 5G از آن بهره می برند، استفاده از دستگاه های اینترنت اشیاء از سیستم های هوشمند نظارت بر امنیت خانه گرفته تا سیستم های هواپیماهای بدون سرنشین و تجهیزات پزشکی، به رشد خود ادامه دهد. 

بر اساس این گزارش، میزان موفقیت در آلوده شدن دستگاه های اینترنت اشیاء بستگی به قابلیت مشاهده دستگاه ها در اینترنت دارد. در شبکه هایی که دستگاه ها به طور روزمره با آدرس های IP اینترنتی به مردم اختصاص می یابند، میزان بالایی از آلودگی مشاهده می شود.

در شبکه هایی که از ترجیح آدرس شبکه استفاده می شود، میزان آلودگی به میزان قابل توجهی کاهش می یابد، زیرا دستگاه های آسیب پذیر در اسکن شبکه قابل مشاهده نیستند.

مجرمان اینترنتی از این ضعف فراگیر سوء استفاده می کنند.

این گزارش همچنین نشان می دهد که مجرمان سایبری با استفاده از بیماری همه گیر COVID 19 در تلاش برای سرقت اطلاعات شخصی از طریق انواع بدافزارها هستند. در یک مورد خاص، بدافزاری در اپلیکیشن Coronavirus Map پنهان می شود - تقلیدی از Coronavirus Map قانونی و معتبر منتشر شده توسط دانشگاه جان هاپکینز - تا از تقاضای عمومی برای اطلاعات دقیق در مورد عفونت، مرگ و میر و انتقال COVID 19 استفاده کند.

اما برنامه جعلی برای قرار دادن بدافزار بر روی رایانه های قربانیان برای بهره برداری از داده های شخصی استفاده می شود. در این گزارش آمده است: "مجرمان اینترنتی روی ترس مردم حساب کرده  اند و این وضعیت را فرصتی برای تبلیغ برنامه های خود می دانند. " در این گزارش از عموم مردم خواسته شده است که برنامه ها را فقط از فروشگاه های معتبر برنامه مانند Google و Apple نصب کنند.

Bhaskar Gorti، رئیس و مدیر ارشد بخش دیجیتال نوکیا، گفت: "با اضافه شدن شبکه های 5G بیشتر در سراسر جهان در آستانه ورود به سال 2021، تغییرات گسترده ای در سیستم 5G اتفاق می افتد که فرصت های زیادی را برای بازیگران مخرب فراهم می کند." 

"این گزارش نه تنها نیاز اساسی مصرف کنندگان و شرکت ها برای تقویت اقدامات محافظت از اینترنت را مطرح می کند، بلکه تولیدکنندگان دستگاه های اینترنت اشیاء نیز باید همین کار را انجام دهند. "

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-10-31 10:06

افزودن دیدگاه جدید