کد مطلب: 

250343
فرمانده نیروی انتظامی، اعلام کرد:

کاهش ۶۰ درصدی کلاهبرداری های اینترنتی با ایجاد رمز دوم پویا/ هوشمند سازی تمام خدمات پلیس تا پایان سال ۱۴۰۰/ لزوم استفاده از بستر فضای مجازی در کارهای علمی و پیشرفت‌ها

فرمانده ناجا با اشاره به اینکه کلاهبرداری های صورت گرفته در فضای مجازی هم شناسایی شده اند، گفت: یکی از کارهای خوبی که پلیس فتا انجام داده، ایجاد رمز دوم پویا بوده که با انجام آن تا ۶۰ درصد از تخلفات در این بخش کاسته شده است.
کاهش ۶۰ درصدی کلاهبرداری های اینترنتی با ایجاد رمز دوم پویا/ هوشمند سازی تمام خدمات پلیس تا پایان سال ۱۴۰۰/ لزوم استفاده از بستر فضای مجازی در کارهای علمی و پیشرفت‌ها

به گزارش سیتنا، سردار حسین اشتری در یک برنامه تلویزیونی در آخرین روز از هفته نیروی انتظامی ضمن تشکر از فرماندهی کل قوا در خصوص پیام تبریک ایشان به مناسبت هفته نیروی انتظامی و خدوم خطاب کردن نیروی انتظامی از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: بدون شک مردم قدردان زحمات وتلاش های نیروی انتظامی کشور در ایجاد نظم و امنیت اجتماعی هستند و تقدیر و قدردانی رهبر معظم انقلاب از نیروی انتظامی، جانی دوباره و قوای قلبی جمعیت نیروی انتظامی کل کشور است.

وی با اشاره به حساسیت و تاکیدات مقام معظم رهبری به مقوله معیشت کارکنان و نیروی انتظامی در حکم انتصاب فرماندهی انتظامی کل کشور درسال ۹۳ اظهارکرد: نیروی انتظامی دارای کارکنانی است که با حداقل ها در حال خدمت و انجام وظایف هستند. خدمت رسانی نیروی انتظامی در ایام تعطیل و غیر تعطیل به صورت شبانه روزی مثال زدنی و بی همتاست ضمن اینکه در قبال خدمت رسانی هایشان کمترین توقع را دارند.

اشتری تصریح کرد: وظیفه ما در قبال زحمات و خدمت رسانی نیروهای خدوم انتظامی فراهم آوردن حداقل های معیشتی است که از آن میان می توان به تهیه مسکن اشاره کرد البته ما با هدفگذاری تهیه مسکن اندکی فاصله داریم زیرا قرارگاه جهادی تهیه مسکن را ازسال قبل راه اندازی کردیم و در این قرارگاه برای تهیه مسکن و حداقل های معیشتی نیروهای انتظامی طرح پنج ساله ای کلید خورد که یک سال از این طرح پشت سر گذاشته شده است .

وی افزود: در حال حاضر نیروی انتظامی در شرایطی قرار گرفته که توان اقتصادی ضعیفی دارد و نمی تواند مستقل از بودجه و توان دولتی در تحقق اهدافش گام بردارد.

اشتری ادامه داد: با اینکه اعتبارات مالی نیروی انتظامی در سطح پایین تری نسبت به سال های قبل قرار دارد اما با پیگیری های صورت گرفته از سوی ستاد کل نیروهای مسلح راه های مختلف برای تهیه و تامین معیشت کارکنان نیروی انتظامی درحال طی شدن است. با وزیر راه و شهرسازی هم در خصوص تامین مسکن صحبت هایی شده است.

فرمانده نیروی انتظامی در خصوص افزایش حقوق نیروهای انتظامی گفت: در این باره تاکنون چندین مرحله اقدام موثر صورت گرفته اما از آنجا که تورم با سرعت بالایی درحرکت است باز هم نیروهای ما با مشکلاتی مواجه هستند اما نیروهای ما می دانند که مدیران و فرماندهان انتظامی در راس امور درپی تسهیل امور و شرایط نیروهای خود هستند.

اشتری در توضیح انتخاب عبارت «با هم برای امنیت جامعه بهتر» به عنوان شعار امسال نیروی انتظامی گفت: هر ساله شعاری برگزیده می شود و امسال هم سعی شده شعاری برگزیده شود که تا سال آینده اولویت عملکرد ما خواهد بود.

وی در خصوص فعالیت های نیروی انتظامی در ایام کرونایی گفت: از روزهای آغازین شروع و شیوع کرونا با شعار همراهی حافظان امنیت در کنار حافظان سلامت جامعه به وزارت بهداشت اعلام کردیم که درکنارشان هستیم. با فرض اینکه کرونا مدتها با ما خواهد بود، پلیس هم توامان در راستای حفظ سلامت و امنیت مردم، پای کار خواهد بود.

اشتری با بیان اینکه بعد از کادر درمان، پلیس بیشتر از همه در معرض خطر کرونا است چون مرتب در مکان های عمومی قرار دارد،اظهارکرد: بهترین سرمایه پلیس، نیروی انسانی ماست.

فرمانده نیروی انتظامی کل کشور شناسایی انبارهای دپوی ماسک و محلول های ضد عفونی کننده و تحویل دادن اموال بهداشتی به وزارت بهداشت را بخشی از اقدامات نیروی انتظامی در روزهای آغازین شیوع کرونا عنوان کرد و گفت: در آن دوران محتکران شناسایی و به مقامات قضایی تحویل داده شدند. این اقدام را می توان گامی موثر در راستای تهیه و توزیع ماسک و محلول های ضدعفونی کننده دست و صورت عنوان کرد.

اشتری در خصوص فعالیت های پلیس فتا در زمینه رسیدگی به جرائم فضای مجازی به شناسایی بیش از ۳۰۰۰ تارنمای متخلف که مرتکب تشویش اذهان عمومی شده اند اشاره و اظهار کرد: در این ارتباط بخشی از این تارنماها منشاء داخلی و بخشی هم منبع خارجی داشت که در برخی مراحل، رسیدگی به منابع خارجی دشواری هایی ایجاد کرد.

وی از همکاری های موثر نیروی انتظامی و راهنمایی رانندگی در جریان سفرهای نوروزی امسال گفت: برخلاف سال های قبل امسال نیروی انتظامی به جای تسهیل کردن سفرها، همصدا با نیروهای راهنمایی و رانندگی اقدام به منع و مسدود سازی سفرها کرد که براثر این همکاری دو جانبه در مقطعی شاهد کاهش ۷۰ درصدی سفرها بودیم.

اشتری به مردمی بودن نیروی انتظامی اشاره و اظهارکرد: نیروی انتظامی آنجا که دست به برقراری امنیت و نظم اجتماعی می زند برای مردم است حتی آنجا که اقدام به ضد عفونی کردن معابر شهری می کند هم برای مردم است. نیروی انتظامی هر جا که لازم باشد و مسئولان و متولیان بهداشتی کشور صلاح بدانند، دست به کار خواهد شد. نیروی انتظامی همیشه مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا را جدی گرفته است و دنبال می کند. لذا از مردم هم رعایت مصوبات ستاد ملی کرونا را خواستار هستیم زیرا این مصوبات برای حفظ سلامت مردم است و ما هم در راستای اجرای مصوبات پوشیدن ماسک در خودروها و معابر نظارت های لازم را خواهیم داشت.

اشتری درباره هوشمندسازی نیروی انتظامی گفت: نیروی انتظامی یک نهاد امنیتی ــ انتظامی و خدمتگزار است و نیمی از فرصت های همکاران ما برای خدمت رسانی به مردم است. ما برای ارائه خدمت باید از روش های روز و فناوری های نوین استفاده کنیم و سرعت خدمت رسانی را بالا ببریم.

فرمانده ناجا ادامه داد: در حال حاضر ارائه خدمات الکترونیک نیروی انتظامی به خوبی انجام می شود و قبل از اینکه دولت الکترونیک در کشور مطرح شود پلیس به این سامانه ها مجهز شده بود.

اشتری گفت: اصلاح فرآیند هوشمندسازی جزو اولویت های ماست و در حال حاضر برای دریافت گذرنامه دیگر نیازی به مراجعه به دفاتر «پلیس+۱۰» نیست البته به شرطی که احراز هویت برای پلیس در سایت POLICE.ir انجام شده باشد و بعد از آن مردم می توانند گذرنامه خود را در منازل تحویل بگیرند.

وی افزود: حرکت به سمت هوشمندسازی، اجتناب ناپذیر است و به عبارتی دیگر باید میز پلیس را به منازل ببریم و مردم از طریق سامانه با ما ارتباط داشته باشند و خدمات را با سرعت بیشتری به مردم ارائه دهیم که این از اهداف پلیس هوشمند و زیرساخت های آن در حال آماده سازی است.

اشتری با بیان اینکه تعدادی از خدمات هوشمند را در هفته ناجا افتتاح کردیم، گفت: با برنامه ریزی های انجام شده تا پایان سال ۱۴۰۰ تمامی خدمات هوشمند خواهد شد و در حال حاضر دریافت گذرنامه، استعلام خروج از کشور، شماره گذاری و تعویض پلاک خودرو، خدمات گواهینامه و خلافی خودرو به صورت هوشمند انجام می شود.

وی افزود: در صورت سرقت خودرو دیگر نیازی به مراجعه به کلانتری نیست و افراد می تواند از طریق سامانه پلیس اعلام کنند که پلیس در صورت مشاهده، خودرو را متوقف خواهد کرد.

فرمانده ناجا ادامه داد: در حال حاضر یکی از برنامه های پلیس، استقرار سامانه های هوشمند در عوارضی هاست تا در صورت مشاهده خودروهای سرقتی، موارد را گزارش دهد.

اشتری در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: در کشور در حوزه کلانتری، حدود یک سوم نسبت به مصوبه نیروی انتظامی و برنامه توسعه کم داریم. مسئولیت ساختن کلانتری ها با متولیانی مانند شهرداری ها است. سهم دستگاه ها در ساخت کلانتری ها مشخص است و نیروی انتظامی بودجه ای دراین زمینه ندارد.

فرمانده ناجا اضافه کرد: ما همینطور که به مدارس، درمانگاه و مسجد در محله ای نیاز داریم به همان نسبت به کلانتری هم نیاز داریم و اگر امروز شهرک بزرگی را راه اندازی می کنیم باید در طرح اولیه ، جایگاه کلانتری مشخص شده باشد. در غیر این صورت کار مردم عقب می ماند.

اشتری افزود: در برنامه توسعه به ازای هزار نفر پنج پلیس باید باشد و این تعداد در بعضی از کشورها هشت نفر است ولی در حال حاضر در کشور حدود نصف این تعداد پلیس داریم که موجب فشار به همکاران نیروی انتظامی می شود.

وی در ادامه گفت: برای بهتر شدن این شرایط از طریق مجلس شورای اسلامی، دولت و سازمان برنامه ریزی پیگیری می کنیم و به شورای امنیت کشور و شورای عالی امنیت ملی اطلاع رسانی شده است.

اشتری با اشاره به اینکه خیرین امنیت ساز در کشور داریم، گفت: موضوع خیرین امنیت ساز که از سال ۹۵ ایجاد شد. خیرین می توانند بر اساس دستورالعمل ها برای ساخت کلانتری کمک کنند.

وی افزود: با تمام کمبودهایی که وجود دارد حتی یک مأموریت هم زمین نمانده است و هر جایی که مردم حضور دارند، ما هم هستیم حتی اگر پایگاه، کلانتری و پاسگاهی در آن محل نداشته باشیم، حتماً گشت داریم.

اشتری در ادامه گفت: موضوع هوشمندسازی، بخشی از خلأ نیروی انتظامی را می پوشاند مثل دوربین هایی که در مکان ها، جاده ها و خیابان ها مستقر هستند که از این طریق تخلفات قابل شناسایی هستند.

فرمانده نیروی انتظامی درباره برنامه های پلیس فتا گفت: افرادی که در فضای حقیقی یا مجازی تجاوز به حقوق مردم می کنند پلیس وظیفه شناسایی و برخورد با آنان را دارد مانند موضوع شرط بندی در فضای مجازی که موجب آسیب رساندن به زندگی بعضی از مردم و جوانان شده است همچنین کسانی که اوباش گری را در فضای مجازی انجام می دهند، شناسایی و از فعالیت آنان جلوگیری شده است.

وی با اشاره به اینکه کلاهبرداری های صورت گرفته در فضای مجازی هم شناسایی شده است، اظهارکرد: یکی از کارهای خوبی که پلیس فتا انجام داده راه اندازی رمز دوم پویا بوده است که با انجام آن تا ۶۰ درصد از تخلفات در این بخش کاسته شده است.

فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: در فضای حقیقی هم افرادی که تجاوز به حقوق مردم ، تجاوز به عنف و سرقت داشتند و به نوعی بعضی از محیط ها را ناامن کرده بودند پلیس با ورود خود، اشراف اطلاعاتی و کار هوشمندانه نسبت به شناسایی و دستگیری این افراد اقدام کرد.

اشتری تاکیدکرد: پلیس با افرادی که در حال ناامن کردن یک محیط هستند در صورت تسلیم نشدن در صحنه، برخورد جدی و مقتدرانه خواهد کرد.

وی درباره چرخاندن تعدادی از اراذل هم گفت: مردم از این طرح استقبال کردند و این طرح اثرگذار هم بود.

اشتری با اشاره به درگیری اراذل در بیمارستانی در رشت اظهارکرد: پلیس با شدیدترین شیوه با آنان برخورد کرد و تحویل مراجع قانونی داد البته در این زمینه اصلا نباید کوتاه آمد و مردم هم از دستگیری این اراذل بسیار خوشحال شدند.

فرمانده نیروی انتظامی درباره افرادی که به صورت مکرر دستگیر می شوند، گفت: بعضی از قوانین ما بازدارندگی لازم را ندارند.

وی درباره متهمان فراری هم گفت: مشکل ما دستگاه قضایی و پلیس کشورهایی است که افراد مجرم به آنجا فرار می کنند و با ما همکاری نمی کنند.

فرمانده ناجا ادامه داد: یک دستورالعملی برای استرداد مجرمان در دنیا وجود دارد که طبق آن هر زمانی که پلیس بین المللی به اینترپل جهانی اعلام کرد و مدارکی را مبنی بر جرم فردی ارائه داد باید استرداد صورت گیرد و در این زمینه بسیاری از کشورها با ما همکاری خوبی دارند مانند استرداد مدیرعامل بانک سرمایه که اخیراً انجام شد که با تلاش پلیس اینترپل ما صورت گرفت.

اشتری ادامه داد: ما در کانادا برای دستگیری یک مجرم حتی تا نزدیکی محل زندگی او رفتیم ولی همکاری لازم با پلیس ایران نشد.

فرمانده ناجا اضافه کرد: بسیاری از متهمان فراری در کشورهای دیگر، توسط پلیس ایران شناسایی شده اند که اگر پلیس و دستگاه قضائی کشور مقصد با ما همکاری نکند با مشکل مواجه می شویم و البته بعضی از این متهمان جنبه سیاسی پیدا می کنند.

وی افزود: جوانان در فضای مجازی مراقب باشند چرا که در بعضی مواقع واقعیت چیزی نیست که متوجه می شویم و این فضا اصلاً قابل اعتماد نیست و اگر مراقب نباشند جایی ضرر می کنند که قابل جبران نیست.

اشتری تاکیدکرد: از بستر فضای مجازی، در کارهای علمی و پیشرفت ها باید استفاده کرد.

فرمانده نیروی انتظامی از خانواده ها درخواست کرد ضمن اینکه آشنایی نسبی با فضای مجازی داشته باشند، مراقب جوانان خود باشند و فرزندانشان را نسبت به این فضا توجیه کنند. در حال حاضر پلیس به بسیاری از خانواده ها در این زمینه کمک می کند.

اشتری در پایان گفت: امیدواریم بتوانیم خدمتگزار خوبی برای مردم و سرباز خوبی برای ولایت باشیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-10-25 11:29

افزودن دیدگاه جدید