کد مطلب: 

250196

علوم اسلامی با هوش مصنوعی پیوند می‌خورد

نخستین همایش ملی هوش مصنوعی و علوم اسلامی با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با هدف ایجاد پیوندی فناورانه میان علوم انسانی و هوش مصنوعی برگزار می‌شود.
علوم اسلامی با هوش مصنوعی پیوند می‌خورد

به گزارش سیتنا، هوش مصنوعی دریچه‌ای تازه به سوی دنیای دیجتیال و علوم نوین است. دنیایی با پیچیدگی‌های فناورانه که مزایا و معایب گوناگونی دارد. مثلا این علم نوین شیوه‌هایی ارائه می‌کند که به حل مسائل دشوار یا پرهزینه علوم انسانی می‌انجامد. می‌توان علوم انسانی را با استفاده از این علم روز توسعه داد.

استفاده از فناوری هوش مصنوعی برای توسعه علوم انسانی بهانه‌ای شد برای بازیگران این دو حوزه تا نخستین همایش ملی «هوش مصنوعی و علوم اسلامی» را برگزار کنند. همایشی برای پیوند دادن این دو علم به هم و استفاده از ظرفیت‌ها و فرصت‌های موجود در هوش مصنوعی برای توسعه علوم انسانی.

ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم به این رویداد فناورانه پیوسته تا با استفاده از ظرفیت‌های هوش مصنوعی دانش‌بنیان‌ها به این حرکت، شتاب دهد. «بررسی فقهی و تحلیلی»، «نظریه‌پردازی و الگوسازی»، «تحلیل فرصت‌ها و تهدیدها»، «طراحی الگوریتم و هستان‌نگار»، «استدلال‌ورزی و مدل‌سازی منطقی»، «برنامه‌های کاربردی و تعاملی هوشمند» و «ساخت پیکره و طراحی ابزارهای پایه‌ای و میانی» هم محورهای اصلی این رویداد هستند.

در همین راستا، نخستین همایش ملی «هوش مصنوعی و علوم اسلامی» به‌منظور هم‌افزایی و تبیین بیشتر اهداف و توانایی‌ها، 4 آبان‌ماه سال جاری در قم برگزار می‌شود. برگزاری نشست‌های علمی و ترویجی، کارگاه‌های علمی و فنی، رویداد کسب‌وکارهای نوین و نمایشگاه دستاوردها از جمله برنامه‌های این همایش ملی است.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس اینترنتی http://ictc.isti.ir/ مراجعه کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-10-20 15:03

افزودن دیدگاه جدید