کد مطلب: 

250123

آموزش و پرورش آمادگی تربیت نیروی انسانی حوزه فناوری با همکاری وزارت ارتباطات را دارد

وزیر آموزش‌وپرورش، با بیان اینکه آموزش و پرورش در تامین فضای تخصصی شبکه‌سازی مدارس، تامین اینترنت پاک و تامین زیرساخت‌های فناوری دانشگاه فرهنگیان و رجایی با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری ارتباطات نیاز دارد، اظهار کرد: آموزش و پرورش آمادگی تربیت نیروی انسانی حوزه فناوری را با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دارد.
آموزش و پرورش آمادگی تربیت نیروی انسانی حوزه فناوری با همکاری وزارت ارتباطات را دارد

به گزارش سیتنا، محسن حاجی میرزایی در هشتمین نشست از سلسله نشست‌های گفتگوی هفته که باهدف ایجاد ارتباط و تعامل دوسویه بین وزارت آموزش‌وپرورش و دستگاه‌های مختلف کشور و با موضوع گفتگو بر محور تحول با حضور محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، اعضای شورای معاونان و روسای760 منطقه آموزش و پرورش کشور به صورت ویدئوکنفرانس و از طریق شبکه آموزشی دانش آموز (شاد) برگزار شد، ضمن تبریک حلول ماه ربیع الاول اظهار کرد: امروزمهمترین پروژه راهبردی آموزش و پرورش، شبکه آموزشی دانش آموز (شاد) است. به دلیل وجود کرونا در کشور آموزش به سمت آموزش مجازی رفته است و تحقق آموزش مجازی مستلزم برنامه ریزی و مدیریت است و این کار از طریق شبکه شاد به عنوان اپلیکیشن رسمی آموزش و پرورش امکان پذیر خواهد بود.

67درصد معلمان دنیا، برای اولین بار آموزش الکترونیکی را تجربه کردند

حاجی میرزایی افزود: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، آموزش و پرورش را در تامین سخت افزار و اینترنت رایگان شبکه شاد کمک کرد، طبق آنچه در سیاست‌های آموزشی کشور درج شده بود باید از مدت‌ها پیش آموزش در فضای مجازی آغاز می‌شد ولی متاسفانه به دلیل برخی مشکلات و عدم تامین زیرساخت کافی این کار به تعویق افتاده بود. بروز کرونا در کشور باعث شد که نیاز به آموزش در این فضا بیشتر شود و به سمت این نوع آموزش در زیست بوم جدید برویم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در آموزش مجازی نقش معلم، دانش آموز و نیروهای صف و ستاد تغییر کرده است، گفت: آموزش و پرورش قبل از کرونا با آموزش و پرورش بعد از کرونا یکسان نیست و قطعا دچار تغییر شده است. می‌توانیم در ساختار جدیدی که در حال شکل گیری است، نقش اصلی و تحولی را داشته باشیم و در این مسیر برای تقویت و توسعه عملکرد و کارکرد شبکه شاد که یکی از راه‌های رسیدن به این تحول است، به کمک وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیاز داریم.

وی با تاکید بر اینکه جامعه به سواد رسانه‌ای نیاز دارد، تصریح کرد: بر اساس گزارش یونسکو به دلیل شیوع کرونا در دنیا 67 درصد معلمان، برای اولین بار آموزش الکترونیکی را تجربه کردند. همچنین شبکه شاد توانست ما را در تحقق عدالت آموزشی یاری کند و ظرفیت زیادی برای عدالت آموزشی در کشور بوجود آورده است و در این زمان برای رفع محرومیت آموزشی مخصوصا در متاطق کم برخوردار و محروم کشور ابزار قوی را در دست داریم که می‌توانیم با کمک وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و افزایش توان معلمان، دانش آموزان و مدارس این کار را به تحقق برسانیم.

حاجی میرزایی در تشریح رفع محرومیت آموزشی مدارس گفت: گام نخست هوشمندسازی مدارس است که با کمک وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام شد و تمام مدارس کشور به اینترنت متصل شده‌اند اما همانطور که می‌دانیم  هوشمندسازی دارای مراتب مختلف است، بنابراین باید بتوانیم در گام‌های بعدی شبکه‌سازی مدارس را انجام دهیم و امکان تبادل ارتباط بین مدرسه و معلم، معلم و خانواده، معلم و دانش آموز را افزایش دهیم و برای این مهم باید یک فضای تخصصی به وزارت آموزش و پرورش اختصاص یابد.

امکان یکپارچه سازی سامانه‌های مدارس با استفاده از شبکه شاد

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش بزرگترین و گسترده‌ترین دستگاه کشور است، بیان کرد: هرم آموزش و پرورش در بالاترین سطح خود از ستاد آغاز و تا سطح خانواده‌ها در قاعده ادامه می‌یابد. در قاعده این هرم بیش از40 میلیون نفر از افراد جامعه حضور دارند و شبکه آموزشی دانش آموز (شاد) می‌تواند در برقراری ارتباط بین اعضای این هرم نقش موثر و کلیدی داشته باشد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه از شبکه شاد می‌توان برای یکپارچه‌سازی سامانه‌های آموزش و پرورش استفاده کرد، گفت: سه سامانه اصلی در وزارت آموزش و پرورش وجود دارد. سامانه دانش آموز که از ثبت نام تا صدور کارنامه را برعهده دارد، سامانه نیروی انسانی که یک میلیون نیروی انسانی را سازماندهی و مدیریت می‌کند و سامانه مالی که پرداخت مالی تمام نیروهای این وزارتخانه را برعهده دارد. این سامانه‌ها باید بتوانند با هم مرتبط و یکپارچه شوند که خوشبختانه این کار تا حد زیادی پیش رفته است و تقریبا رو به اتمام است.

وی گفت: موضوع اینترنت پاک، مساله‌ای مهم برای خانواده‌ها و جامعه متدین کشور است. این کار سخت و پیچیده است و لازم است با همکاری دو وزارتخانه و تلاش و پیگیری‌های همکاران مسئول بتوانیم مسئله را تا حد امکان حل کنیم.

حاجی میرزایی با اشاره به نقش هنرستان‌های علمی و کاربردی در تربیت نیروی انسانی ماهر اظهار کرد: پرورش نیروهای مهارتی یکی از هدف‌های اصلی وزارت آموزش و پرورش در سال‌های اخیر بوده است و بر اساس قانون باید50 درصد دانش آموزان در هنرستان‌ها مشغول به تحصیل شوند. در این مسیر پیشنهاد می‌کنیم برای تامین نیروی انسانی آینده کشور هنرستان‌هایی را با همکاری وزارت ارتباطات و اطلاعات جهت پرورش نیروی فنی در این حوزه بسازیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت افزایش زیرساخت‌های فناوری در دانشگاه‌های کشور گفت: دانشگاه فرهنگیان با 64 پردیس و100 هزار دانشجو از بزرگترین دانشگاه‌های کشور است و دانشگاه شهید رجایی که نیروهای فنی را برای آموزش و پرورش تامین می‌کند، دو دانشگاه مهم وابسته به وزارت آموزش و پرورش است که امیدواریم با همت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بتوانیم زیرساخت‌های فناوری را در این دانشگاه‌ها ارتقا دهیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-10-18 14:22

دیدگاه‌ها

تصویر حمید
با سلام جناب آقای حاجی میرزایی چرا در مورد آسیبهای بدترکرونای فضای مجازی و شاد مانند صدمات فرهنگی، عقیدتی، دینی و اخلاقی، بیماریهای روحی و روانی،دیسک گردن و آرتروز گردن دانش آموزان، نابود کردن تعلیم و تربیت و آموزش صحیح چیزی نمی گویید. تعطیلی مدارس باعث می شود دانش آموزان درخارج ازمنزل بدون هیچ کنترلی درخطر ابتلا باشند. ولی در مدارس باکنترل مسئولین از خطر ابتلا دور هستند و در منزل هم با انجام دادن تکالیف موضوع ماندن در منزل برای جلوگیری از ابتلا نیز محقق می شود. شما را به خدا به تعطیلی مدارس پایان دهید. برای رضای خدا هم که شده بگذارید دانش آموزان به مدرسه بیایتدو دست از این فضای مجازی و شاد بردارید.
ارسال شده توسط حمید در 29 مهر 99 - 08:59

افزودن دیدگاه جدید