کد مطلب: 

250068

سری آیفون‌های 12؛ سریع‌ترین گوشی‌ها با امکان پشتیبانی 5G

اپل از سری تلفن‌های همراه آیفون ۱۲رونمایی کرد که با استفاده از پردازنده جدید این شرکت، سریع‌ترین تلفن‌های همراه جهان هستند. آیفون ۱۲ در مدل‌های مینی، معمولی، مکس و مکس پرو معرفی شد.
سری آیفون‌های ۱۲؛ سریع‌ترین گوشی‌های جهان با پیشتیبانی 5G

به گزارش سیتنا، نکته مهمی که در این سری از گوشی‌های اپل دیده می‌شود استفاده از پردازنده A14، قوی‌ترین پردازنده موبایلی جهان با لیتوگرافی پنج نانومتری است. با وجود اینکه اپل ادعا کرده بود این پردازنده بسیار قوی‌تر از سری پردازنده های A13 است، اما گزارش‌های مستقل نشان می‌دهند این پردازنده تنها چند درصد قوی‌تر است البته با این وجود هم این پردازنده قوی‌ترین در جهان است.

نکته دوم قابلیت فایو جی در این سری از تلفن‌های همراه اپل است. شرکت اپل بسیار دیرتر و محافظه‌کارتر از رقبای خود مانند سامسونگ به سمت این تکنولوژی رفته است.

آیفون ۱۲ مینی کوچکترین محصول از خانواده آیفون ۱۲ است. این آیفون با وجود ابعاد کوچک‌تر نسبت به آیفون اس ای اما به دلیل صفحه نمایش بدون حاشیه آن، نمایشگر بزرگتری نسبت به آیفون اس ای دارد و دارای صفحه ۵.۴ اینچی است.

این آیفون کوچک، از دو دوربین در پشت خود (واید و سوپرواید) بهره می‌برد و هر دو دوربین از حسگرهای ۱۲ مگاپیکسلی استفاده می‌کنند.

اپل ادعا می‌کند در این محصول از دیافراگم اف ۱.۶ استفاده کرده که سریع‌ترین دیافراگم در بین تمامی گوشی‌های ساخت این شرکت است.

این موبایل هم مانند دیگر اعضای خانواده خود از سیستم فناوری شارژ بی‌سیم استفاده می‌کند و دارای آهنرباهای قوی است که به هنگام شارژ شدن به شارژهای بی‌سیم می‌چسبد.

آیفون ۱۲ دیگر عضو این خانواده محصول بزرگ‌‌تر از آیفون ۱۲ مینی، با اندازه مشابه آیفون ۱۲ پرو و کوچک‌تر از آیفون ۱۲ پرو مکس ارائه شده است.

این تلفن همراه داری صفحه ۶.۱ اینچی است. در طراحی این گوشی از لبه‌های تخت استفاده شده و اپل استفاده از لبه های خمیده را کنار گذاشته است.

خانواده آیفون‌۱۲ دارای قابلیتی با نام Smart Data Mode هستند که سبب می‌شود محصول خودکار و براساس شرایط، اتصال به شبکه‌ را بر اساس فایو جی یا فور جی مدیریت کند در این شرایط اگر کاربر نیاز به شبکه قوی نداشته باشد از همان سیستم معمول استفاده می‌شود اما در صورت نیاز به ارتباط پرسرعت‌تر، تلفن همراه به سراغ شبکه فایو جی می‌رود.

دوربین های آیفون ۱۲ معمولی، مشابه آیفون مینی است. اپل در این محصول اعلام کرده که شارژر را از جعبه کالا، برای کاهش زباله‌هایی که به محیط زیست آسیب می‌زنند؛ حذف کرده است البته برخی کارشناسان معتقد هستند دلیل اصلی این کار سود بیشتر می‌تواند باشد.

اپل برای پوشش شیشه‌ای دو طرف محصول از جنس جدیدی به‌نام سرامیک شیلد استفاده کرده است. این شرکت ادعا می‌کند این پوشش جدید در برابر سقوط یا خط‌ خوردگی مقاوم‌ترشده است و چهار برابر مقاومت بیشتری در مقایسه با گذشته دارد.

آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس دارای نمایشگر ۶.۱ اینچ و ۶.۷ اینچی و دارای‌ دوربین‌ سه‌گانه‌ عریض، تله‌فوتو و فوق عریض هستند.

در این دو محصول از سیستم لیدار هم استفاده شده است. این سیستم کمک می‌کند تلفن همراه سریع‌تر اجسام را شناسایی و تحلیل کند. این قابلیت به محصول قدرت بهتری در تحلیل تصاویر در یادگیری ماشین و هوش مصنوعی می‌دهد.

فوکس در محیط‌های تاریک هم با استفاده از لیدار شش برابر سریع‌تر از قبل شده است. دوربین واید آیفون ۱۲ پرو مانند آیفون ۱۲ معمولی و با حسگر ۱۲ مگاپیکسلی با لنز ۲۶ میلی‌متری است.

دوربین تله‌فوتوی آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس از نوع ۵۲ میلی‌متری است و بزرگ‌نمایی اپتیکال چهار برابری دارد. دوربین اصلی آیفون ۱۲ پرو مکس دارای حسگری است که ۴۷ درصد بزرگ‌تر از آیفون ۱۲ پرو است این قابلیت سبب می‌شود این محصول در شب بتواند عکس‌هایی با کیفیت بسیار بهتر را ثبت کند.

آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس قابلیت ثبت فیلم‌های اچ دی آر را هم دارند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 2.5 (2 رای)
سیتنا 1
2020-10-15 22:50

افزودن دیدگاه جدید