کد مطلب: 

250058

کارمندان به ربات‌ها بیشتر از مدیران خود اعتماد دارند

یک مطالعه جدید دریافته است که کارمندان به خصوص در کشورهای هند و چین برای صحبت درباره مسائل روانی خود به ربات‌ها بیشتر از مدیران خود اعتماد دارند.
کارمندان به ربات‌ها بیشتر از مدیران خود اعتماد دارند

به گزارش آی ای، بیماری همه‌گیر کووید-۱۹ همچنان هر روزه و به شکل افزایشی سلامتی بدن مردم را می‌گیرد، اما آنچه شاید نادیده گرفته می‌شود و نامرئی است، "سلامت روان" مردم جامعه به خصوص کسانی است که در این بحران، عزیزان خود را از دست داده‌اند.

ماندن در خانه در حال تلاش برای انجام کارها در دورکاری، رسیدگی به فرزندان و تحصیلات آنها و رفع و رجوع امور مالی خانواده برای کارمندان سخت بوده است. اگر از آنها سوال کنید، به احتمال زیاد می‌گویند که سال ۲۰۲۰ تنش زاترین سال عمر آنها بوده است و اکنون یک مطالعه در مورد این ادعا انجام شده است.

براساس این تحقیق جدید که توسط محققان شرکت "اوراکل"(Oracle) همراه با شرکت تحقیقاتی "Workplace Intelligence" انجام شده است، بیش از ۱۲ هزار نفر در ۱۱ کشور بررسی شده‌اند و ۸۵ درصد از کارمندان اظهار داشتند که مشکلات بهداشت روانی آنها باعث کمبود خواب، سلامت جسمی ضعیف و کاهش شادی در خانه می‌شود و در میان همه اینها، کارمندان همچنین گفته‌اند که آنها در مورد مسائل روانی خود با یک ربات راحت‌تر از مدیر خود صحبت می‌کنند.

در کل، ۷۸ درصد از این کارمندان اظهار داشتند که سلامت روانی آنها در این دوران به شدت تحت تأثیر قرار گرفته است.

این نظرسنجی دقیقا ۱۲ هزار و ۳۴۷ پاسخ دهنده جهانی در سنین ۲۲ تا ۷۴ سال از کشورهای ایالات متحده، انگلیس، امارات متحده عربی، فرانسه، ایتالیا، آلمان، هند، ژاپن، چین، برزیل و کره جنوبی داشته است که از شرکت کنندگان در مورد سلامت روان، فناوری هوش مصنوعی و ربات‌ها در محل کار سوال شده است.

نتایج نشان داد که ۷۸ درصد از نیروی کار جهانی اظهار داشتند که سلامت روانی آنها تحت تأثیر منفی قرار دارد و ادعا می‌کنند که همه چیز استرس آورتر شده و عدم توازن بین کار و زندگی، فرسودگی شغلی و افسردگی ناشی از فقدان معاشرت چیزهایی است که منجر به تنهایی شده است.

کارمندان معتقدند ربات‌ها بهتر از کارمندان و مدیران می‌توانند از سلامت روانی آنها حمایت کنند.

شاید قابل توجه‌ترین اطلاعاتی که از این تحقیق به دست آمد، این واقعیت بود که ۶۸ درصد از افراد اظهار داشتند که برای صحبت در مورد استرس و اضطراب در کار، ترجیح می‌دهند به جای مدیر خود با یک ربات صحبت کنند و ۸۲ درصد از آنها نیز معتقدند که ربات‌ها بهتر از انسان‌ها می‌توانند از سلامت روانی آنها حمایت کنند.

کشورهای هند و چین وقتی از منظر جهانی بررسی می‌شوند، پذیراترین کشورها برای گفتگو با یک ربات به جای مدیر هستند و ۹۱ درصد از پاسخ دهندگان در هر دو کشور بر این گفته صحه گذاشته‌اند.

این مطالعه نشان دهنده یک ننگ پیرامون بحث بهداشت روان در محل کار است. اگرچه هوش مصنوعی در محل کار می تواند به افراد کمک زیادی کند، اما این سوال نیز مطرح می‌شود که آیا شرکت‌ها به درستی از کارمندان خود مراقبت می کنند یا خیر.

طبق گفته ۵۱ درصد از شرکت کنندگان در این مطالعه، شرکت‌ها مزایای خود را برای ارائه خدمات بهداشت روان یا پشتیبانی از آن در طول این همه‌گیری تغییر داده‌اند. با این حال ۷۶ درصد از آنها اظهار داشتند که احساس می‌کنند شرکت هایشان باید کارهای بیشتری در این زمینه انجام دهند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-10-15 09:16

افزودن دیدگاه جدید