کد مطلب: 

249817

آسیب پذیری دسترسی از راه دور، عامل اختلال هکرها در سیستم‌های صنعتی

محققان امنیتی در سیستم‌های دسترسی راه دور صنایع، باگ‌های مهمی را پیدا کردند که مهاجمان می‌توانند، برای ممنوعیت دسترسی به طبقات تولید صنعتی، هک شبکه‌ها، دستکاری در داده‌ها و حتی سرقت اسرار تجاری حساس، سوء استفاده شود.
آسیب پذیری دسترسی از راه دور، عامل اختلال هکرها در سیستم‌های صنعتی

به گزارش سیتنا، مرکز مدیریت راهبردی افتای ریاست جمهوری، اعلام کرد: محققان امنیتی در سیستم‌های دسترسی راه دور صنایع، باگ‌های مهمی را پیدا کردند که مهاجمان می‌توانند، برای ممنوعیت دسترسی به طبقات تولید صنعتی، هک شبکه‌ها، دستکاری در داده‌ها و حتی سرقت اسرار تجاری حساس، سوء استفاده شود.

بر اساس این گزارش، این مشکلات بر سیستم‌های مشهور دسترسی از راه دور صنعتی B&R Automation’s SiteManager و GateManager تأثیر می‌گذارد که به طور گسترده در چندین بخش از جمله در خودرو، انرژی، نفت و گاز و فلزات استفاده می‌شود.همچنین کارشناسان شش نوع آسیب‌پذیری را در سایت B&R Automation’s SiteManager and GateManager  پیدا کردند که می‌تواند به طور بالقوه عملیات را مختل کند.

گفتنی است؛ با بهره گیری از این ۶ آسیب‌پذیری جدید، مهاجمی که دسترسی مجاز را بدست آورده است می‌تواند اطلاعات حساس کاربران دیگر، دارایی‌ها و فرآیندهای آن‌ها (حتی زمانی که آ‌ن‌ها به یک سازمانی دیگر تعلق دارند) مشاهده کند.

لازم به ذکر است؛ هکرها همچنین می‌توانند از طریق پیام‌ها و هشدارهای ساختاری‌، کاربران را به سایت‌های خارجی مخرب  هدایت و آنان را فریب دهند و باعث راه‌اندازی مجدد GateManager و SiteManager  و در نهایت از دست دادن دسترسی و توقف تولید شوند.

بنابر این گزارش؛ مهاجمان سایبری با دسترسی به راه حل از طریق مجوز عمومی می‌توانند از نقص موجود در ایجاد یک وضعیت DoS یا دستیابی به افشای اطلاعات خودسرانه و دستکاری اطلاعات استفاده کنند.از طرفی باید به این نکته اشاره شود که پایگاه اینترنتی securityaffairs  نوشته است: برای هشدار در مورد خطرات مرتبط با بهره‌برداری موفقیت‌آمیز از آسیب‌پذیری در سیستم‌های اتوماسیون B&R ، توصیه امنیتی منتشر شده است.

کارشناسان معاونت بررسی مرکز افتا، برای مقابله با این آسیب‌پذیری‌ها توصیه‌ می‌کنند در سیستم‌های صنعتی ، دسترسی شبکه اینترنت برای همه control system devicesها و یا سیستم‌ها به حداقل رسانده شوند و اطمینان حاصل شودکه اینترنت قابل دسترس نباشد. زیرا قراردادن شبکه‌های سیستم کنترل و دستگاه‌های دسترسی از راه دور در پشت فایروال و جدا کردن آن‌ها  از شبکه کسب و کار، از دیگر توصیه های امنیتی کارشناسان مرکز مدیریت راهبردی افتا به سیستم های صنعتی است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-10-07 14:40

افزودن دیدگاه جدید