کد مطلب: 

249777

ضرورت افزایش سرمایه صندوق نوآوری برای تامین مالی اکوسیستم نوآوری در کشور

رییس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس بر ضرورت افزایش سرمایه صندوق نوآوری و شکوفایی در راستای تامین مالی اکوسیستم نوآوری در کشور تاکید کرد و گفت: صندوق نوآوری طی سال‌های اخیر دستاوردهای بسیاری در زمینه تامین مالی شرکت‌های دانش بنیان داشته است.
ضرورت افزایش سرمایه صندوق نوآوری برای تامین مالی اکوسیستم نوآوری در کشور

به گزارش سیتنا، دکتر علیرضا منادی سفیدان، رییس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس در رویداد جذب سرمایه در حوزه آموزش که به همت صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، ضمن تشکر از خدمات صندوق نوآوری برای تامین مالی شرکت‌های دانش بنیان در سال‌های اخیر، بر افزایش سرمایه این صندوق تاکید کرد و گفت: از دولت تقاضا داریم که سرمایه صندوق نوآوری و شکوفایی را بیشتر کند. این صندوق طی سال‌های اخیر دستاوردهای بسیاری در زمینه تامین مالی اکوسیستم نوآوری کشور داشته است.

منادی سفیدان اولین امید کشورها برای حل مشکلات در دوره شیوع ویروس کرونا را استارت‌آپ‌ها عنوان کرد و گفت: استارت آپ‌های داخلی در حوزه‌های مختلف نشان داده‌اند که می‌توانند گره‌گشای مشکلات کشور باشند. با توجه به موضوع آموزش در این رویداد می‌توانم بگویم که از استارت‌آپ‌های حوزه آموزش به اندازه کافی حمایت نشده است. در شرایط جدید آموزشی که آموزش حضوری معنای خود را از دست داده و آموزش غیر حضوری بیشتر مورد اقبال است ما به توان استارت‌آپ‌های این حوزه نیاز داریم.

وی ادامه داد: استارت‌آپ‌ها با ابتکارات جدید و ایده‌های خود می‌توانند کیفیت آموزش غیر حضوری را ارتقاء دهند. باید با تمام وجود به سمت آموزش با کیفیت غیرحضوری برویم؛ به عنوان مثال در علوم تجربی که نیازمند مشاهدات حضوری برای یادگیری هستند ایده‌ها و ابتکارات استارت‌آپی مانند شبیه‌سازها می‌تواند در این عرصه کمک کننده باشد.

رییس کمیسیون آموزش مجلس در مورد جامعه مخاطب استارت‌آپ‌های آموزشی گفت: در حال حاضر ۱۵ میلیون دانش‌آموز از شبکه شاد استفاده می‌کنند که با روش‌های خاص می‌توان مباحث آموزشی را برای معلم قابل انتقال و برای دانش آموزان قابل درک کرد. همچنین حدود 4 میلیون دانشجو در آموزش عالی داریم که می‌توانند از دستاوردهای فاخر استارت‌آپ‌های حوزه آموزش استفاده کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-10-06 09:03

افزودن دیدگاه جدید