کد مطلب: 

249746

اقدامات صندوق نوآوری و شکوفایی در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان خوب و هدفمند است

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، اقدامات صندوق نوآوری و شکوفایی در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان را «خوب» و «هدفمند» توصیف کرد و خواستار تقویت این نهاد تامین مالی اکوسیستم نوآوری کشور شد.
اقدامات صندوق نوآوری و شکوفایی در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان خوب و هدفمند است

به گزارش سیتنا، محمدرضا احمدی‌ سنگری، نماینده رشت در مجلس یازدهم درباره اوضاع و احوال این روزهای شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: مدتی است که شاهد اوج‌گیری فعالیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان هستیم و شکر خدا جوانان و نخبگان ایرانی در این راستا تلاش‌های خوبی را از خود به‌جای گذاشتند که جای تقدیر دارد.

وی افزود: پنج ماهی است که به شخصه شاهد پیشرفت چشمگیر بسیاری از شرکت‌های دانش‌بنیان هستم. در این مدت، هم بازدید داشتم و هم ملاقات و جلسه. از نزدیک کارها را دیدم و صحبت‌ها را شنیدم و حقیقتاً باید بگویم این نخبگان تا حد زیادی برای کشور امیدواری به‌بار آورده‌اند.

نماینده رشت تصریح کرد: تا چندی پیش بسیاری از افراد، اقتصاد را فیزیکی می‌دانستند، اما امروز همگان به این رسیده‌اند که اقتصاد یعنی به‌کارگیری فکر و اندیشه؛ موضوعی که اهمیت آن به خصوص در دوران تحریم و کرونا بیش از پیش احساس می‌شود.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس درباره عملکرد صندوق نوآوری و شکوفایی در تامین مالی شرکت‌های دانش بنیان گفت: بنده با مسئولان این صندوق در تهران و عاملان آن در گیلان جلساتی داشته‌ام. این دوستان تا این جای کار، هم خوب عمل کرده‌اند و هم هدفمند اقداماتی را به پیش برده‌اند که امیدوارم این مسیر همچنان ادامه داشته باشد.

احمدی در ادامه با اشاره به تلاش شرکت‌های دانش بنیان در جبهه مقابله با ویروس کرونا، یادآور شد: برخی شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در این ماه‌ها بر روی پادزهر ویروس کرونا کار کردند و نتایج خوبی را هم گرفتند. همین موضوع نشان از این دارد که اگر ما بتوانیم از نخبگان خود حمایت کنیم به طور قطع و در اسرع وقت نتایج مثبت آن را خواهیم دید.

وی در پایان با تاکید بر اینکه فکر و اندیشه حذف‌شدنی نیست و کشوری موفق خواهد بود که برای این مهم هزینه کند، خاطرنشان کرد: ما در گذشته دیده بودیم که برخی نخبگان ما تلاش‌های خوبی را به انجام رسانده بودند، اما به‌دلیل نبود حامی مالی موفق به اثرگذاری نشدند، پس این وظیفه دولت‌ها است که این عزیزان زحمتکش را به صورت ویژه ببینند و به تجاری‌سازی طرح‌های آن‌ها کمک کنند. از این‌رو برای رسیدن به این هدف، ضرورت دارد که صندوق نوآوری و شکوفایی را برای تقویت اکوسیستم نوآوری کشور تقویت کنیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-10-05 09:25

افزودن دیدگاه جدید