کد مطلب: 

249684
مدیرکل دفتر صنایع برق، فلزی و لوازم خانگی وزارت صمت:

به برند‌های خارجی که ایران را ترک کرده‌اند، دیگر اجازه‌ی بازگشت نخواهیم داد/ برند‌های خارجی لوازم خانگی هیچ گونه سرمایه‌گذاری در کشور نداشتند/ ممنوعیت واردات کالا‌های خارجی مصوبه هیات وزیران است و تغییر نخواهد کرد

مدیرکل دفتر صنایع برق، فلزی و لوازم خانگی وزارت صنعت، معدن و تجارت، گفت: در فروردین 98 با برند‌های خارجی که می‌خواستند از کشور خارج شوند اتمام حجت کردیم که دیگر نمی‌توانند به ایران بازگردند و ممنوعیت واردات کالا‌های خارجی مصوبه هیئت وزیران است و با تغییر شخص من یا دیگری تغییر نخواهد کرد.
به برند‌های خارجی که ایران را ترک کرده‌اند، دیگر اجازه‌ی بازگشت نخواهیم داد/ برند‌های خارجی لوازم خانگی هیچ گونه سرمایه‌گذاری در کشور نداشتند/ ممنوعیت واردات کالا‌های خارجی مصوبه هیات وزیران است و تغییر نخواهد کرد

به گزارش سیتنا، کیوان گردان مدیرکل دفتر صنایع برق، فلزی و لوازم خانگی وزارت صمت در برنامه گفتگوی شبکه خبر درباره تولید 12 میلیون دستگاه لوازم خانگی توضیح داد: منظور ما تولید همه انواع لوازم خانگی کوچک و بزرگ است و برنامه 30 درصدی تعریف شده که با اجرای آن تولید لوازم خانگی به 12 میلیون دستگاه خواهد رسید و لوازم خانگی بزرگ مثل یخچال و فریزر و تلویزیون و لوازم خانگی کوچک مثل چرخ گوشت و آبمیوه گیری و ... مشمول این عدد می‌شود.

گردان با اشاره به رشد 600 درصدی تولید لوازم خانگی در کشور گفت: میانگین در 5 ماهه نخست سال 37 درصد رشد تولید داشته ایم و برنامه ریزی کرده ایم که 1 میلیون 200 هزار دستگاه تلویزیون، 1 میلیون 850 هزار دستگاه فریزر، 1 میلیون 100 هزار لباسشویی، و  1 میلیون 150 هزار کولر تا پایان سال تولید کنیم.

مدیرکل لوازم خانگی وزارت صمت با اشاره به این که برند‌های خارجی لوازم خانگی هیچ گونه سرمایه گذاری در کشور نداشتند، گفت: در فروردین 98 با برند‌های خارجی که می‌خواستند از کشور خارج شوند اتمام حجت کردیم که دیگر نمی‌توانند به ایران بازگردند و ممنوعیت واردات کالا‌های خارجی مصوبه هیئت وزیران است و با تغییر شخص من یا دیگری تغییر نخواهد کرد.

در بخشی از این برنامه، حمیدرضا غزنوی، سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی، گفت: آمار‌های 4 ماهه وزارت صمت نشان می‌دهد که تولید یخچال فریزر 15 درصد و لباسشویی 70 درصد و تلویزیون 61 درصد افزایش یافته است.

او گفت: نکته مهم این است که افزایش تولید با کاهش واردات قطعات و مواد اولیه خارجی رخ داده است و خودمان مواد اولیه و قطعات تولید کرده ایم یعنی عمق ساخت داخل بالاتر رفته است و الان خیلی از قطعه سازان سرشان آنقدر شلوغ شده که سفارش جدید نمی‌گیرند.

سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی با بیان این که به لحاظ کیفیت ما در دنیا حرف برای گفتن داریم گفت: یکی از تولیدکنندگان ما که در نمایشگاه چین شرکت کرده بود گفت 90 کشور متقاضی کالای ما بودند، اما فعلا بازار داخلی در اولویت است و تولیدکننده باید نیاز داخلی را تامین کند.

غزنوی گفت: در شش ماهه اول سال 1 میلیون و 95 هزار دستگاه لباسشویی، یخچال و تلویزیون تولید کرده ایم که در شش ماهه دوم با افزایش تولید و با احتساب اجاق گاز می‌توانیم تولیداتمان را تا 3 و 4 میلیون دستگاه افزایش دهیم.

سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی با یادآوری لزوم حمایت از تولیدکنندگان داخلی گفت: تولیدکنندگان لوازم خانگی نگران موقعی هستند که شرایط عادی و تحریم‌ها رفع شود و باز برند‌های خارجی بازگردند و اشتغال و تولیدی که در صنعت لوازم خانگی ایجاد شده از بین برود از این جهت لازم است وزرات صمت لایحه‌ای تهیه و پیشنهاد دهد تا مجلس تصویب کند و مانع از بازگشت برند‌های خارجی لوازم خانگی شوند که ایران را تحریم کردند و رفتند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-10-03 13:32

افزودن دیدگاه جدید