کد مطلب: 

2496

شیطنت رسانه‎ای پیش از مذاکرات هسته‎ای

با نزدیک شدن به مذاکرات ایران و کشورهای 1+5 در بغداد، غرب ادعایی قدیمی را با شیوه ای جدید برای فشار بر تهران مطرح کرده تا شاید با تکیه بر آن دست بالا را در مقابل جمهوری اسلامی داشته باشد.

 

به گزارش سیتنا به نقل از مهر، پس از شیطنت های هفته گذشته رسانه های غربی و گزارش های آنها با تکیه بر چند عکس از سایت پارچین، شب گذشته آسوشیتدپرس گزارش جدیدی در این باره منتشر کرد که پایه و اساس آن یک طرح رایانه ای بود.
 
در گزارش جدید آسوشیتدپرس آمده است : یک طرح رایانه ‌ای که بر مبنای اطلاعات به دست آمده از داخل پارچین ترسیم شده، نشانگر وجود یک اتاقک مهار انفجار، از نوعی است که برای آزمایش‌های مرتبط با سلاح هسته‌ای مورد نیاز است، در این مجتمع نظامی است.
 
تلاش برای بغرنج نشان دادن موضوع
 
آسوشیتدپرس برای آنکه این موضوع را پیچیده و بغرنج نشان دهد می نویسد : ایران انجام چنینی آزمایشی را رد کرده اما اینکه آیا چنین اتاقکی در پارچین وجود دارد را نه تائید کرده و نه رد. 
 
این خبرگزاری می نویسد : این طرح رایانه ای توسط فردی که به پرونده هسته ای ایران اشراف دارد در اختیار خبرگزاری قرار گرفته و وی وجود چنین اتاقکی را تائید کرده، این فرد از دادن اطلاعات بیشتر در این باره خودداری کرده زیرا دادن اطلاعات بیشتر می تواند منجر به خطر افتادن زندگی وی شود.
 
"اولی هاینونن" رئیس سابق بازرسان آژانس در این ارتباط اعلام کرده که این طرح رایانه ای بسیار شبیه تصاویری است که او اخیرا در ارتباط با پارچین مشاهده کرده است.
 
جوسازی پیش از مذاکرات وین
 
این گزارش جدید درست یک روز قبل از آغاز مذاکرات جدید ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین منتشر شد. این مذاکرات پس از مدتی وقفه در مذاکرات ایران و آژانس برگزار می شود و در مذاکرات امروز دوشنبه مقامات آژانس تلاش خواهند کرد تا برنامه آتی خود برای بازرسی از تاسیسات ایران بویژه پارچین را با مقامات جمهوری اسلامی هماهنگ کنند.
 
 ادعای تائید نشده 9 ساله
 
موضوع پارچین و وجود اتاقک مهر انفجار در این محل برای اولیین بار در سال 2003 میلادی مطرح شد. در آستانه مذاکرات امروز و ین و بغداد که در تاریخ سوم خرداد برگزار می شود برای چندمین بار صحبت از‌‌ همان اتاقکی است که در سال ۲۰۰۳، مطرح شد و در سال ۲۰۰۵ و ۲۰۰۶ مورد بازرسی قرار گرفت و همه ادعاهای مطرح شده در باره آن رد شد. سال ۲۰۱۱ همین تصاویر ادعایی دستاویزی برای اعمال فشار به ایران قرار گرفت و در سال جاری هم قضیه فرقی نکرده است باز هم خبرگزاری‌های بین المللی در خبری فوری از تصویر اتاقک و مخزنی در پارچین سخن می‌گویند.    
 
در طول این ۹ سال آژانس بین المللی انرژی اتمی و آژانس‌های اطلاعاتی غرب هیچ اطلاعاتی به اطلاعات رد شده خود در سال ۲۰۰۳ نیافزوده‌اند. فقط هر بار و در آستانه مذاکرات ایران با آژانس و یا در آستانه تشکیل جلسه‌ای درباره ایران،‌‌ همان گزارش‌های پیشین در خبرهایی فوق العاده به روز می‌شوند و اتفاقا در گزارش های آژانس و یا در فهرست موارد مذاکراتی گنجانده می شود و این دور باطل همچنان ادامه می یابد تا عاقبت در دل همین گزارش های قدیمی، اما رد شده و به روز شده همواره بهانه هایی برای فشار به ایران فراهم باشد.
انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2012-05-14 07:19

افزودن دیدگاه جدید