کد مطلب: 

249598

اغفال در فضای مجازی با ترفند "کار در خارج از کشور"

رئیس پلیس فتا استان خراسان شمالی از دستگیری اغفال گر حرفه‌ای در فضای مجازی با ترفند "اقامت و کار در خارج از کشور" خبر داد و گفت: متهم در عملیات غافلگیرانه‌ای دستگیر و روانه زندان شد.
اغفال در فضای مجازی با ترفند "کار در خارج از کشور"

به گزارش سیتنا از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، رئیس پلیس فتا استان خراسان شمالی در شرح این خبر گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر اینکه فردی که اهل و ساکن یکی از شهرهای شمالی کشور بود با اخذ روادید توریستی در یکی از کشورها با اجاره یک واحد مسکونی و تبدیل آن به پانسیون اقدام به اسکان مسافران ایرانی به مقصد خارج از کشور می‌کند، بلافاصله موضوع با جدیت در دستور کار پلیس فتا و امنیت عمومی قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه مأموران بلافاصله در این رابطه اقدامات اطلاعاتی و پلیسی خود را آغاز کردند، افزود: این فرد بر اساس اطلاعات بدست آمده با همکاری هکرها در فضای مجازی اقدام به کلاه‌ برداری از شهروندان ایرانی نیز می‌کرده است که در همین رابطه به‌صورت هدفمند باانگیزه اغفال در فضای مجازی اقدام به تبلیغ برای جذب افراد جویای کار و اسکان در خارج از کشور می‌کرد.

سرگرد شاکری ادامه داد: این فرد با دسترسی به تصاویر خصوصی یکی از شهروندان ساکن بجنورد ضمن اخذ مبلغ 300 میلیون ریال از وی، به‌ صورت مداوم این شهروند را تهدید به انتشار تصاویر خصوصی در فضای مجازی می‌کرد.

این مقام انتظامی در استان تصریح کرد: در نهایت متهم دریکی از مهمان‌پذیرهای شهرستان بجنورد شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی دستگیر شد.

رئیس پلیس فتا استان خراسان شمالی با بیان اینکه متهم بعد از مواجه با مستندات پرونده به بزه انتسابی خود اعتراف کرد، افزود: وی بعد از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به دادسرا و درنهایت روانه زندان شد.

سرگرد یوسف شاکری با اشاره به اینکه در خصوص دیگر اقدامات غیرقانونی احتمالی توسط متهم، موضوع به پلیس بین‌الملل و سایر پلیس‌های تخصصی استان اعلام ‌شده است، خاطرنشان کرد: شهروندان مراقب باشند، امروزه سودجویان و مخلان نظم و امنیت در فضای مجازی اقدام به اخلال در نظم و امنیت می‌کنند لذا انتظار می‌رود هموطنان با هوشیاری خود فرصت ارتکاب به جرم را از مجرمان گرفته و در صورت مواجه با این ‌گونه موارد موضوع را از طریق وب‌سایت به آدرس www.cyberpolice.ir (بخش ارتباطات مردمی) یا با شماره تلفن 0۵۸۲۱۸۲۳۵۰۷ گزارش کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2020-09-30 08:33

افزودن دیدگاه جدید