کد مطلب: 

249529

شبکه شاد به مرور اصلاح و رفع اشکال می‌شود

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش وپرورش، گفت: شبکه شاد به مرور اصلاح و رفع اشکال خواهد شد. یادمان باشد که این یک ابزار مهم برای آموزش و پرورش کشور است و نباید نتایج مثبت آن را نادیده گرفت.
شبکه شاد به مرور اصلاح و رفع اشکال می‌شود

به گزارش سیتنا، قاسم احمدی لاشکی با حضور در منطقه ۱۶ آموزش وپرورش شهر تهران از دبیرستان رشد این منطقه بازدید کرد و در جمع مدیران و مسئولان این منطقه حاضر شد.

در این بازدید معاون حقوقی و امورمجلس آموزش وپرورش با شاره به اینکه سعی شده است براساس اعلام یونسکو که آموزش نباید تعطیل شود درخصوص دایر بودن مدارس و کلاسهای درسی در وهله اول حضوری و در صورت عدم امکان غیر حضوری برنامه ریزی لازم انجام پذیرد، رعایت پروتکل های بهداشتی را بسیار پر اهمیت و اولویت نخست عنوان کرد و گفت: انتظار من از رئیس منطقه آموزش و پرورش  این است که برتمامی مدارس تحت حوزه خود نظارت داشته باشد ضمن آن که حضور معلمان در مدارس اجباری است.

وی بر پوشش ماسک، فاصله اجتماعی و جریان هوای آزاد تاکید کرد و گفت: سرانه بهداشت مدارس باید به مدارس داده شود و مدیر مدرسه هم موظف است آن را صرفا برای رعایت بهداشت مدارس صرف کند.

احمدی با اشاره به آن که درسال ۱۴۰۰ بیش از دو سوم معلمان بر اثر بازنشستگی از آموزش و پرورش خارج می شوند گفت: امسال ۲۰ هزار نفر در دانشگاه فرهنگیان پذیرفته می شوند.۳۳هزار نفرهم از طریق آزمون استخدامی جذب خواهند شد. ۲۵هزار و ۴۳۷ نفر هم از نیروهای حق التدریس و آموزشیاران فعلی جذب می شوند که اینها بعد از یک دوره یکساله بکار گرفته خواهند شد. این برای اولین بار بعد از انقلاب اسلامی است که در یک سال  ۷۳ هزار نفر جذب خواهیم داشت و این جذب می تواند خلاء آتی را جبران کند.

معاون حقوقی وزیر آموزش و پرورش گفت: آنچه در بند ب ماده ۶۳ قانون برنامه ششم توسعه آمده است مهندسی نیروی انسانی درآموزش وپرورش است. دراین قانون اعلام کرده ایم اگر ۳۰ درصد از دانش آموزان جذب رشته های فنی و حرفه ای می شوند تاپایان سال این برنامه یعنی ۱۴۰۰سال باید به رقم ۵۰ درصد برسد. ما مقصریم که اینها را اجرا نکرده ایم و اکنون شاهد هجوم دانش آموزان به رشته های تجربی و ... هستیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ضرورت تقویت حس مسوولیت پذیری میان عوامل اجرایی ومدیران گفت: بزودی آیین نامه اجرایی مدارس با اصلاحات به عمل آمده ابلاغ خواهد شود. این آیین نامه هم اکنون در کمیسیون شورای عالی آموزش وپرورش نهایی شده و انشاء الله ظرف دوهفته آتی ابلاغ می شود در این اصلاحات وضعیت و شرایط فعلی و اجرای سند تحول بنیادین لحاظ شده است.

احمدی لاشکی ضمن قبولی نارسایی درشبکه شاد ۱و۲ گفت: این شبکه به مرور اصلاح و رفع اشکال خواهد شد. یادمان باشد که این یک ابزارمهم برای آموزش وپرورش کشور است و نباید نتایج مثبت آن را نادیده گرفت.

وی در خاتمه به تعامل دو سویه میان صف و ستاد تاکید کرد و آن را باعث ارتقای برنامه ها دانست.

گفتنی است در این جلسه مطالبی از سوی معلمان و مدیران در خصوص شبکه شاد و ساماندهی نیروی انسانی عنوان شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-09-28 09:55

افزودن دیدگاه جدید