کد مطلب: 

249505

مدیرعامل ایرانسل: همزمان با توسعه‌ی شبکه‌ی 5G، مطالعه‌ی 6G در دستور کار ایرانسل است

ایرانسل در مراسم «رونمایی از کاربست‌های 5G در ایران»، دو تفاهم‌نامه برای توسعه‌ی پزشکی از راه دور و حمل‌ونقل هوشمند بر بستر شبکه‌ی نسل پنجم تلفن همراه، امضا کرد. مدیرعامل ایرانسل در این مراسم، از آغاز اجرایی شدن فاز دوم راه‌اندازی سایت‌های 5G ایرانسل، خبر داد.
مدیرعامل ایرانسل: همزمان با توسعه‌ی شبکه‌ی 5G، مطالعه‌ی 6G در دستور کار ایرانسل است

به گزارش سیتنا، دکتر بیژن عباسی‌آرند که در «مراسم رونمایی از کاربست‌های 5G در ایران» سخن می‌گفت، به تهیه مقدمات راه‌اندازی رسمی شبکه‌ی نسل پنجم ایرانسل از یک سال و نیم قبل و همزمان با روندهای جهانی اشاره کرد و «تخصیص فرکانس»، «همکاری همۀ اپراتورها» و «بومی‌سازی تجهیزات» را سه نکتۀ مهم در مسیر توسعۀ 5G در ایران دانست.

در این مراسم، ایرانسل دو تفاهم‌نامه برای توسعۀ پزشکی از راه دور و حمل‌ونقل هوشمند بر بستر شبکۀ نسل پنجم تلفن همراه، امضا کرد.

نخستین تفاهم‌نامه، بین ایرانسل با معاونت فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و دانشگاه شهید بهشتی در زمینه پیاده‌سازی خدمات مشاورۀ جراحی از راه دور (telemedicine) با استفاده از قابلیت‌های 5G و دومین تفاهم‌نامه نیز بین ایرانسل با ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل هوشمند معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان منطقۀ آزاد کیش، در زمینه طراحی و ایجاد پایلوت حمل‌ونقل هوشمند شهری، مبتنی بر شبکه‌های ارتباطات سلولی نسل جدید، در چارچوب شبکه ملی اطلاعات امضاء شد.

دکتر بیژن عباسی‌آرند مدیرعامل ایرانسل، در این مراسم با اشاره به سابقه توسعه شبکه نسل سوم و چهارم تلفن همراه در ایران، نقش اپراتورها در این زمینه را بی‌بدیل و ارزنده برشمرد و استفاده از این تجربه را در ترسیم نقشۀ راه توسعۀ 5G ضروری دانست.

وی با اشاره به اینکه ایرانسل، از بیش از یک سال و نیم پیش، با رصد توسعه این فناوری در دنیا، آمادگی اولیه را در پیش گرفته و با تدارک یک برنامۀ عملیاتی برای تهیۀ مقدمات ورود به این نسل از فناوری، فاز نخست ارائۀ خدمات 5G را راه‌اندازی کرده است، از همکاری و هماهنگی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در این زمینه و نیز از مجموعه کارکنان ایرانسل برای اجرای این پروژۀ سنگین، تشکر کرد و با تشریح برنامه‌های اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران برای توسعه 5G، از آغاز اجرایی شدن فاز دوم راه‌اندازی سایت‌های نسل پنجم ایرانسل، خبر داد.

مدیرعامل ایرانسل همچنین با تأکید بر لزوم پیش‌بینی و تصویب الزامات فنی و حقوقی توسعه 5G، سه نکتۀ «تخصیص فرکانس»، «همکاری همه اپراتورها» و «بومی‌سازی تجهیزات» را در مسیر توسعه این فناوری در ایران، مهم برشمرد و با اشاره به اینکه فرکانس، مهمترین سرمایه و زیرساخت در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات است، بر لزوم تعیین تکلیف تخصیص فرکانس به اپراتورها برای توسعۀ خدمات جدید، تأکید کرد.

عباسی‌آرند، همچنین با توجه به حجم سنگین سرمایه‌گذاری لازم برای توسعۀ فناوری جدید و شرایط اقتصادی موجود و ناپایداری نرخ ارز، همکاری همۀ اپراتورها در این زمینه را برای پرهیز از ایجاد هزینه‌های اضافی، لازم و مهم دانست.

مدیرعامل ایرانسل به روند آغاز شده در کشور برای بومی‌سازی تجهیزات ارتباطات و فناوری اطلاعات پرداخت و با اشاره به اقدامات ایرانسل در این زمینه، از جمله تولید مودم‌های نسل جدید، بر تلاش برای قطع وابستگی به پیمانکاران خارجی با کمک دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان، تأکید کرد.

وی همچنین از توسعه‌ی مرکز نوآوری ایرانسل خبر داد و با اشاره به ورود شرکت‌های بزرگ و محققان دنیا به مباحث مربوط به نسل ششم تلفن همراه یا 6G، از دانشگاه‌های ایرانی خواست تا با هدایت دانشجویان به سمت پژوهش در این زمینه، از این فرصت استفاده کنند. ایرانسل تلاش می‌کند همچون گذشته، با پیشتازی در ارائه 6G، به وظیفه خود برای ارائه‌ی سریع آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا به مردم ایران، عمل کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-09-27 21:17

افزودن دیدگاه جدید