کد مطلب: 

249484

پنج تفاهم‌نامه برای کاربست‌های 5G در ایران به امضاء رسید

پنج تفاهم‌نامه در حوزه‌های خودروهای خودران، اینترنت اشیاء و هوش مصنوعی، خدمات سلامت دیجیتال و پزشکی هوشمند، توسعه شبکه‌های مخابراتی و پیاده‌سازی خدمات مشاوره پزشکی و جراحی از راه دور بر بستر تکنولوژی نسل پنجم ارتباطات امضاء شدند.
پنج تفاهم‌نامه برای کاربست‌های 5G در ایران به امضاء رسیدند

به گزارش سیتنا، پنج تفاهم‌نامه همکاری بر بستر تکنولوژی نسل پنجم ارتباطات، امروز در محل پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات و با حضور وزیر ارتباطات، امضاء شد.
 
تفاهم‌نامه نخست، توسعه فناوری‌های در حوزه حمل‌ونقل هوشمند و خودروهای خودران میان سازمان منطقه آزاد کیش، شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل، پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات و ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل هوشمند معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به امضاء رسید.
 
تفاهم‌نامه دیگر بین معاونت فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی و شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه اول)  باهدف توسعه زیست‌بوم فناوری‌های نسل پنجم شبکه‌های مخابراتی، اینترنت اشیاء و هوش مصنوعی به امضاء رسید.

این تفاهم‌نامه با هدف ایجاد پایلوت حمل‌ونقل هوشمند شهری مبتنی بر شبکه‌های ارتباطات سلولی نسل جدید، در چارچوب شبکه ملی اطلاعات و مطالعه تجربیات این پایلوت برای تسری به بقیه شهرهای کشور منعقد شد.

معاونت فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه اول) مدیرعامل و دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی هم تفاهمنامه توسعه زیرساخت‌ها، خدمات سلامت دیجیتال و پزشکی هوشمند با استفاده از فناوری نسل پنجم را امضاء کردند.

تفاهم‌نامه دیگر با هدف توسعه فناوری‌ها، محصولات و راهکارهای حوزه شبکه‌های مخابراتی نسل پنجم و نسل‌های آینده به امضای معاونت فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه اول) و دانشگاه‌های تهران و صنعتی شریف رسید.

تفاهم‌نامه پیاده‌سازی خدمات مشاوره جراحی از راه دور (Telemedicine) با استفاده از قابلیت‌های فناوری 5G به امضای معاونت فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی و شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل رسید.

فراهم‌سازی زیرساخت دسترسی به تکنولوژی نسل پنجم ارتباطات سیار در مراکز درمانی؛ همکاری متقابل برای ارائه پایلوت مشاوره پزشکی، جراحی از راه دور در مراکز درمانی منتخب؛ همکاری درزمینهٔ تعیین و تعریف چارچوب‌ها و الزامات پیاده‌سازی خدمات پزشکی بر پایه فناوری نوین؛ بهره‌گیری از توانمندی‌های داخلی گسترش ارائه خدمات پزشکی از راه دور؛ حمایت از رشد ایده‌ها و کسب‌وکارهای مرتبط با پزشکی از راه دور و افزایش توان فنی و دانشی داخلی به‌منظور به‌کارگیری فناوری نوین ارتباطی در حوزه سلامت الکترونیک و پزشکی از راه دور؛ ازجمله محورهای تفاهم‌نامه ارائه مشاوره خدمات پزشکی از راه دور در بستر فناوری‌های نوین به‌ویژه نسل پنجم ارتباطات است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-09-27 12:48

افزودن دیدگاه جدید