کد مطلب: 

249435

از فرصت کرونا برای بازسازی مدارس و جبران عقب ماندگی‌ها در این حوزه استفاده کنیم

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی معتقد است باید امنیت بچه‌ها در زمان تحصیل حفظ شود، مدارس کپری جمع شوند و از فرصت کرونا برای بازسازی مدارس و جبران عقب ماندگی‌ها در این حوزه استفاده کرد.
از فرصت کرونا برای بازسازی مدارس و جبران عقب ماندگی‌ها در این حوزه استفاده کنیم

به گزارش سیتنا، دکتر علیرضا منادی، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی که به علت ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری است، در ارتباطی تلفنی با برنامه پرسشگر شبکه آموزش با بیان اینکه در آستانه فصل سرما هستیم و هیچ وقت داغ حادثه شین آباد از دلمان نمی‌رود گفت: هرساله کمیسیون آموزش دقت نظر خاصی برای تامین مایحتاج مدارس در فصل سرما و ساخت و ساز داشته است.

وی افزود: در باب سرانه فضای آموزشی در چند استان عقب هستیم که جز اولویت‌هاست و باید پیگیری شود. هر رقمی که خیری برای ساخت مدرسه هزینه کند همان رقم را هم دولت تخصیص می‌دهد و دولت پای ساخت می‌آید. 800 میلیارد تومان خزانه کل کشور از این تعهدات عقب مانده است و تلاش می‌کنیم با پیگیری‌ها، به زودی این رقم تخصیص یابد و همکاران ما در نوسازی مدارس به اهدافشان برسند.

منادی درباره وسایل گرمایشی مدارس نیز گفت: برای گرمایش باید ایده‌های جدیدی با همت شرکت‌های دانش بنیان در رفع همیشگی مشکل گرمایش به کار بگیریم و طوری باشد که بچه‌های ما آسیب نبینند. زمان آن نیست که وسایل ساده اولیه باعث فاجعه‌های بزرگ شوند. کمیسیون آموزش تمام تلاش خود را برای بودجه سال بعد که دولت 15 آذر تقدیم می‌کند خواهد داشت تا رقم قابل توجهی برای بازسازی مدارس و قسمت‌هایی که از برنامه عقب مانده‌ایم را از منابع مختلف برای این منظور پیش بینی کند.

وی در پاسخ به اینکه آیا مجلس می‌تواند در اصلاح آیین نامه‌هایی که موجب کندی در تخصیص بودجه از محل هدفمندسازی شده است کاری کند؟ گفت: هرجا احساس شد که آیین نامه‌ای مانع کار است به ما منتقل کنند تا در رفع آن کمک کنیم. ارتباط خوبی با سازمان برنامه داریم.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره لزوم اصلاح بودجه ریزی به سازمان‌های مختلف اظهار کرد: بودجه ریزی عملیاتی را قبول داریم و مخالف بودجه نویسی سنتی که در کشور جاری است هستیم. زیرا بخش عمده آن منوط به افراد و ارتباطات آنهاست مثلا یک کارشناس سازمان برنامه عشق مدرسه سازی دارد پای کار می‌آید و کسی دیگر در حوزه دیگر کمک می‌کند. اما کمیسیون آموزش معتقد است باید امنیت بچه‌ها در زمان تحصیل حفظ شود، مدارس کپری جمع شوند و از فرصت کرونا برای بازسازی مدارس و جبران عقب ماندگی‌ها در این حوزه استفاده کنیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-09-26 09:58

افزودن دیدگاه جدید