کد مطلب: 

249418

انتقام جویی اینترنتی از خانم جوان به بهانه شنیدن جواب رد

رئیس پلیس فتا استان فارس از شناسایی مردی جوان خبر داد که با ایجاد یک صفحه جعلی و قرار دادن تصاویر شاکیه در آن اقدام به اخاذی از خانم جوان شیرازی می‌کرد.
انتقام جویی از خانم جوان به بهانه شنیدن جواب رد

به گزارش سیتنا از پایگاه اطلاع ‌رسانی پلیس فتا، سرهنگ حشمت سلیمانی رئیس پلیس فتا استان فارس در تشریح این خبر اظهار داشت: به دنبال مراجعه خانمی 20 ساله و ارائه مرجوعه قضایی به این پلیس که مدعی شده بود فردی ناشناس در فضای مجازی با ایجاد صفحه اینستاگرامی و درج شماره شاکیه در آن برای وی و خانواده‌اش ایجاد مزاحمت کرده است، رسیدگى به این پرونده ‌به‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس‌فتا قرار گرفت.

وی گفت: پس از حضور شاکیه، پرونده اولیه با هماهنگی مقام قضایی تشکیل شد و با ثبت اظهارات وی، جمع‌آوری مدارک و مستندات پرونده توسط کارشناسان پلیس فتا، سرانجام متهم به همراه ادوات هوشمند ارتکاب جرم دستگیر شد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در ابتدا متهم منکر بزه ارتکابی شد؛ ولی پس از مواجهه با مدارک و مستندات احصاء شده توسط کارشناسان این پلیس به ‌ناچار لب به اعتراف گشود.

رئیس پلیس فتا فارس ادامه داد: در بازجویی اولیه انجام‌شده، متهم عنوان داشت دلیل ارتکاب این جرم، شنیدن جواب رد از شاکیه بوده که با دسترسی به تصاویر خصوصی  شاکیه و انتشار آن در فضای مجازی قصد انتقام‌جویی و بدنام کردن وی را داشته است. 

سرهنگ سلیمانی گفت: کاربران فضای مجازی باید بدانند برابر قانون هرگونه توهین، اهانت و یا پخش تصاویر شخصی افراد در فضای مجازی جرم محسوب شده وعواقب جبران ناپذیری برای فرد به همراه دارد، لذا رعایت اخلاق در فضای سایبر و به خصوص شبکه‌های اجتماعی امری مهم محسوب می شود.

رئیس پلیس فتا استان فارس خاطر نشان کرد: پلیس فتا به‌صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارش‌های مردمی یا با شماره 07121827805 با ما در میان بگذارند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2020-09-25 19:44

افزودن دیدگاه جدید