کد مطلب: 

249339

بازگشایی نمایشگاه مشترک تجاری ایران و افغانستان در کابل

نمایشگاه مشترک تجاری ایران و افغانستان سه شنبه (اول مهرماه سال جاری) با حضور نمایندگان تعدادی از شرکت های ایرانی و افغان در ۱۰۰ غرفه در بخش‌های مهندسی و شهری در کابل پایتخت افغانستان آغاز به کار کرد.
بازگشایی نمایشگاه مشترک تجاری ایران و افغانستان در کابل

به گزارش سیتنا، شرکت مدیریت پروژه‌های نمایشگاهی ایران با همکاری اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان، هشتمین ‏نمایشگاه مشترک افغانستان – ایران ‎را به مدت چهار روز در هتل قصر ‏اورانوس کابل برگزار کرد.

بهادر امینیان سفیر ایران در افغانستان در مراسم گشایش این نمایشگاه در سخنانی هدف از برگزاری آن را توسعه همکاری‌های دوجانبه تجاری با کشور همسایه افغانستان و انتقال دانش فنی به این کشور عنوان کرد.

وی گفت: ایران با عبور از مرحله صدور کالا به کشورهای همسایه اکنون وارد فاز انتقال خدمات فنی – مهندسی و فناوری برای آنها شده است.

محمد یونس مومند معاون اتاق تجارت افغانستان هم در مراسم افتتاحیه نمایشگاه در کابل اظهار کرد: در این نمایشگاه خدمات فنی مهندسی مخابراتی و صنایع وابسته به خدمات شهری، حمل و نقل رهنمایی و رانندگی و ماشین آلات به معرض دید علاقه مندان گذاشته شده است.

جوانمرد قصاب رایزن بازرگانی سفارت جمهوری اسلامی ایران در افغانستان به ایرنا گفته این نمایشگاه به مدت سه روز ادامه خواهد داشت و تلاش ها بر این است که محصولات ایرانی به مشتریان افغان معرفی و روابط بین بازرگانان برای انعقاد قرارداد برقرار شود.

به گفته وی، ۱۰۰ غرفه در این نمایشگاه به نمایندگان بازرگانان ایران و افغانستان برای ارائه محصولاتشان اختصاص یافته است. نمایندگان ۲۱ شرکت ایرانی در بخش خدمات شهری و ۵۴ شرکت ایرانی دیگر در بخش خدمات فنی و مهندسی شامل برق، انرژی و مخابرات در این نمایشگاه حضور دارند.

ارزش تجارت سالانه ایران و افغانستان بیش از یک و نیم میلیارد دلار رسیده و ایران سال گذشته به عنوان بزرگترین شریک تجارتی افغانستان بیشترین صادرات را به این کشور همسایه داشته است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-09-23 14:28

افزودن دیدگاه جدید