کد مطلب: 

249333

آغاز به‌کار رسمی پردیس نوآوری‌های حقوقی و قضایی با همکاری صندوق نوآوری و معاونت علمی (+تصاویر)

پردیس نوآوری‌های ‌حقوقی و قضایی به صورت رسمی با همکاری مشترک بین قوه قضاییه، صندوق نوآوری و شکوفایی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری صبح امروز چهارشنبه دوم مهرماه آغاز به کار کرد.
آغاز به‌کار رسمی پردیس نوآوری‌های حقوقی و قضایی با همکاری صندوق نوآوری و معاونت علمی(+تصاویر)

به گزارش سیتنا، در آیین افتتاح رسمی این پردیس، آیت‌الله سید ابراهیم رییسی رییس قوه قضاییه، دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، دکتر علی وحدت رییس صندوق نوآوری و شکوفایی و جمعی از معاونان و مدیران قوه قضاییه حضور داشتند.

در این مراسم دکتر علی وحدت رییس صندوق نوآوری و شکوفایی در سخنانی با اشاره به توان اکوسیستم نوآوری کشور در رفع نیازهای فناورانه کشور گفت: امروز شرکت‌های دانش بنیان با تلاش دولت و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری توسعه یافته‌اند. شرکت‌های دانش بنیان همانطور که در مواجهه با شیوع کرونا اثبات کردند، توان رفع نیازهای مهم کشور را دارند. صندوق نوآوری و شکوفایی نیز در این عرصه توانست از 62 طرح اصلی تولید اقلام ضروری برای کنترل شیوع ویروس کرونا در کشور حمایت مالی کند به طوری که پیش از پایان سال هیچ مشکلی در تهیه اقلام اصلی وجود نداشت.

وحدت با تاکید بر اینکه ظرفیت علمی و توان نیروی انسانی کشور به درستی شناسایی نشده و عدم بهره‌برداری درست از این توان به دلیل ناآشنایی با آن است، گفت: بر این اساس یکی از اقدامات صندوق نوآوری و شکوفایی برگزاری رویدادهای ارائه نیازهای فناورانه دستگاه‌ها و ارائه توانمندی‌های شرکت‌های دانش بنیان در این رویدادها است. در صورت عقد قرارداد بین شرکت‌های دانش بنیان و سازمان‌ها نیز صندوق نوآوری و شکوفایی با تسهیلات لیزینگ هزینه قرارداد را پرداخت می‌کند. این رویداد در حوزه‌های مختلفی برگزار شده است که به تازگی رویداد ارائه نیازهای فناورانه سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور برگزار شد. در این رویداد 74 شرکت دانش بنیان ثبت‌نام کرده و 7 نیاز فناورانه معرفی شد. در صورت عقد قرارداد برای رفع نیازهای فناورانه سازمان زندان‌ها، صندوق نوآوری و شکوفایی نیز آن را تامین مالی خواهد کرد.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم پردیس نوآوری‌های حقوقی و قضایی بتواند نیاز قضایی و حقوقی شرکت‌های دانش بنیان را به خوبی مرتفع کند و قوه قضاییه به این حوزه ورود کرده و با شرکت‌ها و توانمندی‌های آنها آشنا شود.

در ادامه آیین افتتاح رسمی پردیس نوآوری‌های حقوقی و قضایی، همچنین دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری به محورهای راه‌اندازی این مرکز اشاره کرد و گفت: دسترسی به بازار قوه قضاییه و آشنایی دستگاه قضایی با توان کل مجموعه دانش بنیان، دو محور فعالیت پردیس نوآوری‌های حقوقی و قضایی است. همانطور که می‌دانید قوانین سنتی با ماهیت این کسب و کار سازگاری ندارد و باید یک راه پویا پیدا شود تا شرکت‌ها بتوانند بدون مزاحمت کار خود را انجام دهند.
وی ادامه داد: توسعه یک مفهوم فرهنگی است و در صورت اعتماد به خلاقیت و ارزش افزوده‌ای که جوانان در عرصه‌های مختلف ایجاد می‌کنند می‌توان موجبات توسعه کشور را فراهم کرد. راه‌اندازی این مرکز و اعتماد به توان جوانان نوآور و فناور نیز می‌تواند به این امر کمک کند.

گزارش تصویری این مراسم را ملاحظه نمایید:

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-09-23 13:15

افزودن دیدگاه جدید