کد مطلب: 

249272

برنامه‌ریزی برای افزایش سهم ایران از بازار ICT کشورهای هدف

نمایشگاه اختصاصی-تخصصی آب، برق، انرژی، خدمات فنی و مهندسی مخابرات و صنایع وابسته ایران در افغانستان با حضور بیش از 60  واحد تولیدی در مساحت 3000 متر  از 1 تا 3 مهر در شهر کابل افغانستان پذیرای سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی حوزه  آب، برق، مخابرات و خدمات فنی و مهندسی جمهوری اسلامی ایران است.
برنامه‌ریزی برای افزایش سهم ایران از بازار ICT کشورهای هدف/ بهره‌گیری از اشتراکات فرهنگی‌ - مذهبی و حسن همجواری برای استفاده از فرصت‌های بازار ICT افغانستان

به گزارش گروه دریافت خبر سیتنا، نمایشگاه اختصاصی-تخصصی آب، برق، انرژی، خدمات فنی و مهندسی مخابرات و صنایع وابسته ایران در کابل افغانستان، که از اول تا سوم مهر ماه 99  با مجوز سازمان توسعه تجارت ایران و با حمایت  صندوق نوآوری و‌ شکوفایی و اتحادیه صادر کنندگان صنعت مخابرات ایران در حال برگزاری است، با حضور رییس اکو افغانستان، شهردار کابل، معاون وزیر صمت افغانستان، ‌سفیر ایران در کابل، معاون وزارت نیرو ایران، شهردار اصفهان و دبیرکل اتحادیه صادر کنندگان صنعت مخابرات ایران افتتاح شد.

در این نمایشگاه اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران به عنوان تخصصی ترین تشکل صادراتی حوزه‌ی ICT کشورمان، به همراه شرکت‌های فنآور عضو خود حضور داشته و توانمندی های صادراتی اعضای اتحادیه صادرکنندگان خدمات فنی مهندسی، مشاوران و پیمانکاران صنعت مخابرات ایران  را به بازدیدگنندگان در این نمایشگاه تشریح خواهد شد.

یکی از اهدف حضور اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران در این نمایشگاه توسعه و افزایش سهم بازار جمهوری اسلامی ایران در حوزه های فنآوری اطلاعات و ارتباطات در کشور‌های هدف بوده است. بازار افغانستان یکی از بازارهای مطلوب جهت توسعه صادرات محصولات تولیدی/ خدمات واحد‌های صنعتی صنعت ICT جمهوری اسلامی ایران است که باید از این فرصت در راستای رونق تولید، صادرات خدمات فنی و مهندسی به صورت بهینه استفاده کرد.

تحریم‌های سال های اخیر و میل فراوان به تولید بومی و استفاده از توانمندی های متخصصان داخلی کشورمان، توانسته است سطح دانش و فناوری بخش خصوصی ایران را به استانداردهای قابل قبولی برساند که اتحادیه صادر کنندگان صنعت مخابرات ایران نیز در صدد آن است که از این فرصت در راستای صادرات محصولات فناورانه اعضا خود استفاده نماید.

طی مذاکرات اولیه و قبل از برگزاری نمایشگاه با فعالان اقتصادی دو کشور همسایه به نظر می‌رسد که اشتراکات فرهنگی‌ - مذهبی و کیلومترها مرز مشترک میان ایران و افغانستان فرصت های ذاتی و ارزشمندی برای توسعه‌ی فناوری دو کشور و رهیافت به تحقق تفکر منطقه قوی‌تر ایجاد نماید.  

در این رویداد، اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران نشست های مختلفی را برنامه ریزی نموده و در چند روز برگزاری نمایشگاه، جلسات تخصصی متعددی را با طرف های تجاری افغانستان خواهد داشت.

اتحادیه صادرکنندگان خدمات فنی مهندسی، مشاوران و پیمانکاران صنعت مخابرات ایران با حضور اعضای فعال خود با استخراج زیرشاخه‌های پروژه‌های فعال و شناسایی مراجع موثر جهت بهره‌گیری از این فرصت استثنایی، طی روزهای آینده برنامه‌های مدونی تدارک دیده است که در صورت حمایت مقامات مسوول کشورمان گام هایی اساسی در خصوص اجرایی نمودن آنها برخواهد داشت.

این نمایشگاه از آن جنبه ارزش افزایی خواهد داشت که ضمن چند نشست B2B جلساتی با مدیران ارشد حوزه های ارتباطی برگزار خواهد شد و ضمن معرفی مناسب توانمندی های حوزه ICT  جمهوری اسلامی ایران، زمینه مناسبی را برای توافقات آتی شکل خواهد داد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-09-22 11:00

افزودن دیدگاه جدید