کد مطلب: 

249210
در پی مسدودسازی برخی اپلیکیشن‌های چینی در آمریکا؛

وزارت بازرگانی چین: اعتماد سرمایه گذاران بین‌المللی به فضای سرمایه‌گذاری آمریکا خدشه‌دار شده است/ مکانیزم تنبیهی علیه شرکت‌های آمریکایی در چین به اجرا گذاشته ‌می‌شود

چین تصمیم آمریکا برای مسدود کردن دسترسی به اپلیکیشن‌های "تیک‌تاک" و "وی‌چت" را نقض قانون نامید و فهرستی تحت عنوان "لیست اشخاص و نهادهای غیر قابل اعتماد" راه اندازی کرد که از آن به عنوان امکانی برای تلافی اقدامات آمریکا یاد می‌شود.
وزارت بازرگانی چین: اعتماد سرمایه گذاران بین‌المللی به فضای سرمایه‌گذاری آمریکا خدشه‌دار شده است/ مکانیزم تنبیهی علیه شرکت‌های آمریکایی در چین به اجرا گذاشته ‌می‌شود

به گزارش سیتنا به نقل از دویچه وله، در پی مسدود شدن دسترسی به "تیک‌تاک" و "وی‌چت" در آمریکا، دولت چین واشنگتن را به "آزار و اذیت" متهم و تهدید کرد که با این اقدام دولت ترامپ مقابله‌ به‌مثل خواهد کرد.

وزارت بازرگانی چین روز شنبه ۲۹ شهریور (۱۹ سپتامبر) اعلام کرد ایالات متحده باید "فعالیت‌های غیرقانونی" خود را متوقف کند و از قوانین بین‌المللی منصفانه و شفاف پیروی نماید. در غیر این صورت، پکن "اقدامات لازم" را برای حمایت از حقوق و منافع شرکت‌های چینی انجام خواهد داد.

سایت بی بی سی هم نوشت: چین می‌گوید آمریکا "بدون هیچ مدرکی"، دو شرکت چینی یاد شده را منع کرده و اعتماد سرمایه گذاران بین‌المللی در فضای سرمایه‌گذاری آمریکا را خدشه‌دار کرده است.

به عنوان نخستین واکنش، مکانیزمی برای اقدامات تنبیهی علیه شرکت‌های خارجی در چین به اجرا گذاشته ‌شده که به گفته وزارت بازرگانی این کشور، "امنیت ملی" چین را تهدید می‌کنند.

به گزارش سیتنا، دولت آمریکا روز جمعه ۲۸ شهریور (۱۸ سپتامبر) استفاده از اپلیکیشن‌های چینی "تیک‌تاک" و "وی‌چت" را ممنوع اعلام کرد. براین اساس به اپل، گوگل و سایر شرکت‌های آمریکایی دستور داده شد که از روز یکشنبه راه‌های دانلود این اپلیکیشن‌ها را برای کاربران داخل آمریکا مسدود کنند.

شرکت بایت‌دنس (Bytedance) که مالک این اپلیکیشن‌ها است علیه تصمیم دولت آمریکا به دادگاه فدرال در واشنگتن شکایت کرده است.

وزارت بازرگانی آمریکا تصمیم خود برای جلوگیری از استفاده کاربران آمریکایی از اپلیکیشن‌های چینی را با این استدلال توجیه کرده که آنها "خطری برای امنیت ملی آمریکا" هستند. بیش از هر چیز بحث بر سر اطلاعات شخصی حدود ۱۰۰ میلیون کاربر آمریکایی است که تاکنون از این اپلیکیشن‌ها استفاده می‌کردند. دونالد ترامپ "تیک‌تاک" را به جاسوسی برای چین متهم می‌کند. شرکت "بایت‌دنس" این اتهام را رد می‌کند.

"وی‌چت" از هم‌اکنون با محدودیت‌  در آمریکا روبروست اما به گفته وزارت بازرگانی آمریکا، "تیک‌تاک" تا ۱۲ نوامبر سال جاری فرصت دارد. تا آن زمان شرکت بایت‌دنس، مالک تیک‌تاک فرصت دارد تا با شرکت "اوراکل" به راه‌حلی دست پیدا کند و نگرانی‌های امنیتی مقام‌های آمریکایی را برطرف سازد.

اگر در مدت‌زمان باقی مانده تیک‌تاک نتواند انتظارات مقام‌های آمریکایی را برآورده کند، آنگاه این اپلیکیشن‌ از امکان بروزرسانی برخوردار نخواهد شد.

پیامدهای تصمیم دولت آمریکا برای "وی‌چت" اما از هم‌اکنون کاملا روشن است: انجام معاملات پولی با این پیام‌رسان برای شهروندان آمریکایی ممنوع است. وی‌چت از فردا یکشنبه ۲۰ سپتامبر، احتمالا به‌شدت کند ‌شده سپس از کار خواهد افتاد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-09-20 23:12

افزودن دیدگاه جدید