کد مطلب: 

249129

کلاهبرداری با ترفند "رسید جعلی در خصوص فروش یک قطعه طلا"

رئیس پلیس فتا استان قم ازشناسایی و دستگیری فردی که با چاپ رسید جعلی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می کرد، خبر داد.
کلاهبرداری با ترفند "رسید جعلی در خصوص فروش یک قطعه طلا"

به گزارش سیتنا از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ علی موالی رئیس پلیس فتا استان قم در تشریح این خبر گفت:با مراجعه یکی از شهروندان به این پلیس و طرح شکایت مبنی براینکه شخصی ناشناس قطعه کالایی از وی خریده و در قبال آن رسید جعلی تحویل داده است،پرونده ای در این پلیس تشکیل و در دستور کار رسیدگی قرار گرفت.

وی افزود:با تحقیقات مقدماتی از شاکی ،مشخص شد شاکی با درج آگهی فروش یک قطعه طلا در سایت واسطه، قصد فروش آن را داشت که پس از تماس متهم با وی وانجام قرار ملاقات و تحویل کالا،متهم با تحویل رسید جعلی به شاکی محل را ترک کرد.پس از ترک  متهم،شاکی متوجه رسید جعلی و عدم واریز وجه به حساب وی شده است.

سرهنگ موالی ادامه داد:با توجه به حساسیت موضوع با عنوان جعل و سایر شکایات دیگرودر پی انجام اقدامات فنی و تخصصی پلیسی و با هماهنگی قضایی وهمکاری شاکی ،با درج آگهی صوری در سایت و ملاقات مجدد شاکی و متهم ، پس ازاطمینان از شناسایی متهم نسبت به دستگیری وی اقدام شد.

رئیس پلیس فتا قم گفت: متهم با همین روش از برخی فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و مراکز خرید در نقاط مختلف کشورنیز کلاهبرداری کرده است.

این مقام مسئول بیان داشت: سایت های واسطه به نوعی سایت های خدمات رسان می باشد که آحاد مردم جهت هرگونه خرید و فروش اجناس و کالاهای خود به این سایت مراجعه می کنند، مجرمان وسوءاستفاده کنندگان نیز در این خصوص ازاین بستربه عناوین مختلف اقدام به کلاهبرداری ،سرقت اموال و هتک حیثیت می کنند که درج آگهی مستلزم هوشیاری شهروندان می باشد.

این مقام مسئول یادآور شد:هموطنان گرامی درخصوص خرید وفروش کالاها هوشیاری کامل را در زمان خرید نسبت به صحت و سقم کالا و در زمان فروش نسبت به واریز وجه مورد معامله اطمینان کامل حاصل کنند و پس از بررسی حساب بانکی و اطمینان از پیامک واقعی از جعلی نسبت به تحویل کالا اقدام کنند و در قرار ملاقات حضوری نیز تمام جوانب امنیتی را در نظر گرفته و در صورت بروز مشکل سریعاً آن را از طریق وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir لینک مرکز فوریت‌های سایبری با ما در میان بگذارند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2020-09-19 09:32

افزودن دیدگاه جدید