کد مطلب: 

249096

ارسال تصاویر خصوصی برای همسر توسط منشی اخراجی

رئیس پلیس فتا یزد از شناسایی و دستگیری فردی که در فضای مجازی برای یک زوج میانسال مزاحمت ایجاد کرده بود و قصد برهم زدن زندگی مشترک آنها را داشت، خبر داد.
ارسال تصاویر خصوصی برای همسر توسط منشی اخراجی

به گزارش سیتنا از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ "مرتضی ابوطالبی" رئیس پلیس فتا یزد در این خصوص گفت: یکی از شهروندان خانم ضمن مراجعه به این پلیس اعلام داشت که فردی ازطریق شبکه اجتماعی اینستاگرام, تصاویرخصوصی شوهرش را برای وی ارسال کرده و ادعا نموده که همسر موقت وی است، در این راستا پرونده‌ای تشکیل شد و موضوع در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی‌های اولیه کارشناسان پلیس فتا مشخص شد که متهم یا متهان با دسترسی به عکسهای خصوصی شوهر شاکیه، اقدام به ارسال این عکس ها برای او و ایجاد مزاحمت برای این خانواده می‌کنند که این امر موجب شد پیگیری پرونده با حساسیت بیشتری در دستور کار قرار گیرد.

این مقام مسوول ادامه داد: با انجام اقدامات فنی، تخصصی و استفاده از شیوه و شگردهای خاص پلیسی گرداننده صفحه اینستاگرامی مزاحم که منشی اخراجی شوهر شاکیه بود، شناسایی و دستگیر شد.

رئیس پلیس فتا یزد بیان کرد: متهم در برابر مستندات موجود ضمن اعتراف، انگیزه خود را انتقام‌جویی از شوهر شاکیه پس از اخراج وی عنوان کرد و اقرار کرد که قبل از اخراج شدن، تلگرام شوهر شاکیه را هک کرده و از این طریق به عکس های خصوصی  وی دسترسی داشته است که پس از تکمیل تحقیقات، متهم به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

رئیس پلیس فتا استان یزد با هشدار به مجرمانی که با انتشار تصاویر خصوصی و خانوادگی کاربران در فضای مجازی برای شهروندان مزاحمت ایجاد می‌کنند، بیان کرد: طبق ماده ۷۴۵ قانون مجازات اسلامی هر کس به‌وسیله سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی صوت یا تصویر یا فیلم خصوصی یا خانوادگی یا اسرار دیگری را بدون رضایت او جز در موارد قانونی منتشر کند یا دسترس دیگران قرار دهد، به ‌نحوی که منجر به ضرر یا موجب هتک حیثیت او شود، به حبس از ۹۱ روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج میلیون ریال تا ۴۰ میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

سرهنگ ابوطالبی ضمن تاکید بر اینکه پلیس فتا با چنین اشخاصی طبق قانون در کمترین زمان ممکن برخورد خواهد کرد، از عموم مردم خواست: در صورت مشاهده موارد مشابه یا سایر جرایم رایانه‌ای موضوع را سریعاً از طریق وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارشات مردمی اعلام کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2020-09-18 11:32

افزودن دیدگاه جدید