کد مطلب: 

249094

راه‌حل تیک‌تاک برای دور زدن ترامپ!

بنابر گزارش‌ها، تیک‌تاک که برنامکی برای تولید و انتشار ویدیو است، خود را از شرکت مادر در چین موسوم به بایت‌دنس منفک کرده است، تا راه را برای فروش آن به شرکت آمریکایی اوراکل مهیا کند.
راه‌حل تیک‌تاک برای دور زدن ترامپ!

به گزارش سیتنا، گزارش‌ها حاکی است که تیک‌تاک، اوراکل را به عنوان «شریک فن‌آوری» خود برگزیده است، اما انتظار این است که مذاکرات بین دو شرکت منجر به یک تغییر ساختار شود، نه فروش کل شرکت به اوراکل. پیش از این تصور این بود که قرار است تیک‌تاک به مایکروسافت فروخته شود.

اخیرا، مایکروسافت اعلام داشت که پیشنهاد او برای خرید تیک‌تاک در بازار آمریکا رد شده است. این بدان معناست که این شرکت یزرگ آمریکایی در فاصله یک‌هفته‌ باقی‌مانده تا اجرای طرح رئیس‌جمهور ترامپ برای ممنوعیت تیک‌تاک در آمریکا بنا به ملاحظات امنیتی از گردونه رقابت برای تصاحب این شرکت چینی خارج شده است.

مطابق اعلامیه مایکروسافت: «بایت‌دنس به ما اطلاع داد که تیک‌تاک را در آمریکا به مایکروسافت نخواهد فروخت. ما مطمئن هستیم که پیشنهادی که عرضه کرده بودیم هم برای کاربران تیک‌تاک پیشنهاد خوبی بود و هم با منافع امنیت ملی همخوانی داشت.»

اعلامیه همچنین افزود: «مشتاقانه چشم انتظاریم که تکامل تیک‌تاک را در حوزه‌های مهم ببینیم.»

وال‌مارت که بزرگ‌ترین فروشگاه زنجیره‌ای خواربارفروشی آمریکا است و قرار بود شریک مایکروسافت در خرید تیک‌تاک باشد، یک‌شنبه گذشته اعلام کرد که همچنان علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در تیک‌تاک است و به مذاکراتش در این خصوص با بایت‌دنس و دیگر طرف‌های ذی‌نفع ادامه خواهد داد.

دولت ترامپ با تهدید به اجرای ممنوعیت تیک‌تاک در آمریکا در بیستم سپتامبر، به بایت‌دنس دستور داده است که کسب‌وکار خود در آمریکا را به دلیل ملاحظات امنیتی ناشی از مالکیت چینی این برنامه بفروشد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-09-18 10:52

افزودن دیدگاه جدید