کد مطلب: 

249066

دستگیری دو انتشار دهنده فیلم‌های غیر اخلاقی در کردستان

دو نفر از گردانندگان صفحه اینستاگرامی که اقدام به انتشار فیلم‌های غیراخلاقی می‌کردند دستگیر شدند.
دستگیری دو انتشار دهنده فیلم‌های غیر اخلاقی در کردستان

به گزارش سیتنا، سرهنگ مهدی دانش پور رئیس پلیس فتا استان کردستان ،گفت: در پی رصد و گشت زنی‌های مستمر فضای مجازی توسط کارشناسان پلیس فتا، فیلم غیراخلاقی که در شبکه‌های اجتماعی مانند تلگرام و اینستاگرام و واتس آپ در حال بازنشر بود، رصد و با توجه به اهمیت موضوع اقدامات لازم جهت شناسایی منتشرکنندگان آن در دستور کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

او افزود: ضمن هماهنگی با مقام قضایی دو جوان که گرداننده اصلی صفحه اینستاگرامی و همچنین منتشرکننده فیلم‌های غیراخلاقی بودند شناسایی و دستگیر شدند که با وجود شواهد و مدارک موجود، به بزه ارتکابی خود اقرار کردند.

دستگیری دو متخلف فضای مجازی در کردستان

سرهنگ دانش پور بیان کرد: این دو جوان اعتراف کردند که به دلیل بالا بردن بازدید و جذب مخاطب در شبکه‌های اجتماعی مرتکب این عمل غیراخلاقی شده‌اند.

این مقام انتظامی ادامه داد: برابر ماده ۱۴ قانون جرائم رایانه‌ای اشاعه محتوای خلاف عفت و اخلاق عمومی حتی در صفحات کاربری خصوصی که امکان بازنشر این‌گونه محتوا‌های مجرمانه وجود دارد برای کاربران مسئولیت قانونی در پی دارد.

سرهنگ دانش پور تأکید کرد: پلیس فتا کردستان به منظور ایجاد محیط امن و سالم برای خانواده‌ها، با رصد‌های مستمر و شبانه‌روزی در فضای مجازی و با به‌کارگیری کارشناسان مجرب، ضمن برخورد جدی با مجرمان سایبری، محیطی ناامنی را برای مجرمان این حوزه فراهم می‌کنند.

رئیس پلیس فتا استان کردستان، اظهار داشت: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده موارد مشکوک، موضوع را از طریق ۱۱۰ یا وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2020-09-17 17:57

افزودن دیدگاه جدید