کد مطلب: 

249018
وزیر ارتباطات در مراسم افتتاح پروژه‌ی رینگ فیبرنوری جزایر خلیج فارس:

ایران در اجرای فیبر نوری دریایی به خودکفایی رسید/ ۱۲۰ سایت جدید نسل سوم و چهارم در هرمزگان ایجاد می‌شود/ تا پایان هفته پوشش ارتباطات قشم ۱۰۰ درصدی می‌شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: شبکه فیبرنوری در کیش، قشم و خارک پایدار شد و ظرفیت رادیویی تا تنب بزرگ و کوچک و ابوموسی هم افزایش پیدا کرده است؛ هم اکنون می‌توان گفت که با تلاش کارشناسان وزارت دفاع و شرکت ارتباطات زیرساخت، کشورمان در اجرای فیبر نوری دریایی به خودکفایی رسیده است.
ایران در اجرای فیبر نوری دریایی به خودکفایی رسید/ ۱۲۰ سایت جدید نسل سوم و چهارم در هرمزگان ایجاد می‌شود/ تا پایان هفته پوشش ارتباطات قشم ۱۰۰ درصدی می‌شود

به گزارش سیتنا، محمد جواد آذری جهرمی در آیین افتتاح پروژه رینگ فیبرنوری جزایر قشم، کیش و خارک با بیان اینکه شرایط کرونا مقداری ارزش و اهمیت فضای مجازی و زیرساخت‌های ارتباطی را در دنیا و کشور ما روشن کرد گفت: حدود دو سال پیش بود که برای دو سه روز فیبرنوری مسیر کیش قطع شد و این قطعی باعث شد زندگی در کیش مختل شود. در قشم هم چند بار این اتفاق افتاد.

وی افزود: یکی از برنامه‌های جدی ما پایداری ارتباطات است و به خواست مردم جزایر کیش و قشم این پروژه‌ها را کلید زدیم.

آذری جهرمی ادامه داد: امروز شبکه فیبرنوری در کیش، قشم و خارک پایدار شده است. ظرفیت رادیویی تا تنب بزرگ و کوچک و ابوموسی هم افزایش پیدا کرده است. این پروژه باید ادامه پیدا کند تا این جزایر هم به شبکه فیبرنوری کشور متصل شوند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: این اتفاف باعث می‌شود در نظام تحصیل و سلامت مردم جزایر خلیج فارس ارتباطات پایدارتری را داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه این پروژه یک ظاهری داشته و آن اجرای ۸۰ کیلومتر فیبرنوری با یک سرمایه‌‌گذاری ۳۷۶ میلیارد ریالی بوده است گفت: اما باطن این پروژه خودکفایی بود. ما پیش از این در زمینه اجرای فیبر نوری مسیرهای دریایی از توانمندی داخلی برخوردار نبودیم.

وزیر ارتباطات افزود: ما از آقای امیر حاتمی وزیر دفاع درخواست کردیم تا ظرفیت نیروهای مسلح را فعال کند برای اینکه در این عرصه به توانمندی‌های کشور اضافه شود.

آذری جهرمی ادامه داد: انصافا کار بزرگی انجام شد و این پروژه به دستاوردهای خودکفایی ما افزود، علاوه بر آن که برای اجرا با یک سوم نمونه خارجی هزینه شد که جا دارد هم از شرکت صاایران و هم شرکت ارتباطات زیرساخت بابت زحماتی که کشیدند تشکر کنم.

وی در ادامه با اشاره به برنامه های وزارت ارتباطات برای توسعه ارتباطات در استان هرمزگان گفت: در سال ۹۶ از مجموع مردم استان که به خدمات ارتباطات یعنی فقط تلفن و پیامک دسترسی داشتند حدود ۸۰ درصد بود و ۲۰ درصد مردم استان به تلفن هم دسترسی نداشتند. امروز این عدد به ۹۸.۶ رسیده است.

وی افزود: در حوزه دسترسی به خدمات پهن باند در مناطق روستایی ۲۸ درصد مردم دسترسی داشتند و امروز این عدد به ۷۲ درصد رسیده است. بنابراین یک جهش بسیار بزرگی در استان برای توسعه ارتباطات رخ داده است.

آذری جهرمی با بیان اینکه البته هنوز در برخی از مناطقی عقب ماندگی‌هایی وجود دارد گفت: در بررسی‌های کارشناسی که قبل از سفر انجام شده بود و با توجه به لزوم برقراری عدالت آموزشی در شرایط فعلی و با توجه به اینکه زیرساخت‌های ارتباطی لازمه عدالت آموزشی است، مصوب شد تا پایان سال ۱۲۰ سایت نسل سوم و چهارم در این استان احداث شود.

وی افزود: همچنین ۲۲۰ کیلومتر  فیبر نوری جدید در این استان اجرا می‌شود. ۸۰ کیلومتر در منطقه عمومی حاجی آباد و ۱۴۰ کیلومتر در منطقه عمومی بشاگرد. این پروژهای جدید فیبر نوری زیرساخت احداث آن ۱۲۰ سایت جدید خواهند بود.

وزیر ارتباطات ادامه داد: این پروژه‌ها در مجموعه ۱۰۶ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که ما آن را تامین می‌کنیم و از همین فردا عملیات آن اجرایی می‌شود و نخستین پروژه هم راه‌اندازی سایت‌های سه منطقه‌‌ باقی مانده در قشم برای تکمیل پوشش نسل سوم و چهارم است تا پوشش ارتباطات قشم هم ۱۰۰ درصدی شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-09-16 21:15

افزودن دیدگاه جدید