کد مطلب: 

248994

مجلس از صندوق نوآوری و شکوفایی حمایت می‌کند

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با بیان اینکه یکی از اهداف این کمیسیون حمایت از پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان است، تاکید کرد که مجلس در این راستا از صندوق نوآوری و شکوفایی به عنوان نهاد تامین مالی اکوسیستم نوآوری کشور حمایت خواهد کرد.
مجلس از صندوق نوآوری و شکوفایی حمایت می‌کند

به گزارش سیتنا، احمدحسین فلاحی، سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی از همکاری کامل مجلس برای تخصیص نیم درصد از کل بودجه عمومی کشور به صندوق نوآوری و شکوفایی خبر داد و گفت: صندوق نوآوری دغدغه‌های مالی خود را با کمیسیون آموزش مطرح کرده است و ما نیز برای دستیابی صندوق به بودجه مورد نیاز اهتمام می‌ورزیم. با توجه به عملکرد مثبت صندوق نوآوری در دو سال اخیر و حمایت‌های مالی که از شرکت‌های دانش بنیان داشته است ما نیز پیگیر افزایش بودجه این صندوق خواهیم بود. اکوسیستم نوآوری گنجینه پنهانی است که باید به آن بها داده شود.

فلاحی در مورد برنامه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس برای اختصاص منابع بیشتر به صندوق نوآوری و شکوفایی در بودجه سال 1400 گفت: از آنجایی‌که حمایت از پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان یکی از اهداف کمیسیون آموزش است بر این اساس تلاش خواهیم کرد تا بودجه صندوق نوآوری در سال آینده افزایش یابد. در شرایط کنونی کشور و وجود تحریم، برای رشد اقتصادی باید حوزه دانش بنیان و بهره‌مندی از توانمندی داخلی تقویت شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر در دنیا دانشگاه‌های نسل چهارم مطرح هستند. در نسل اول، شروع به کار دانشگاه با آموزش است. در نسل‌ بعدی موضوع پژوهش مطرح می‌شود و آموزش و پژوهش در کنار هم قرار می‌گیرند. همچنین در نسل سوم موضوع کارآفرینی مطرح شده است اما هنگامی که دانشگاه‌ها وارد نسل چهارم می‌شوند، دانشگاه دیگر نمی‌تواند یک مجموعه صرفاً علمی باشد و باید صنعت در کنار دانشگاه قرار بگیرد. بنابراین ما نیز تلاش می‌کنیم تا با حمایت از اکوسیستم نوآوری کشور، ارتباط بین صنعت و دانشگاه را تقویت کنیم.

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس در مورد عملکرد صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: با توجه به گزارشی که توسط مدیران صندوق نوآوری در جلسه کمیسیون ارائه شد عملکرد صندوق در راستای کمک به شرکت‌های دانش بنیان استانی شفاف‌سازی شد. در این گزارش درصد حمایت از استان‌ها و تعداد شرکت‌های دانش بنیان حاضر در هر استان به تفکیک اعلام شد که نشان دهنده عملکرد مناسب صندوق نوآوری در راستای جهش تولید حوزه علم و فناوری بوده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-09-16 13:31

افزودن دیدگاه جدید