کد مطلب: 

248961

کاربران مراقب پیامک‌های جعلی با نام سایت‌های واسط باشند

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه هشدار داد و گفت: کلاهبرداران با ارسال پیامک جعلی از طرف سایت‌های واسط فروش کالای دست دوم به کاربران این سایت‌ها، اقدام به خالی کردن حساب آگهی ‌دهندگان می‌کنند.
کاربران مراقب پیامک‌های جعلی با نام سایت‌های واسط باشند

به گزارش سیتنا از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ علی کریمی رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه گفت: مجرمین سایبری با سوء‌استفاده از استقبال مردم از سایت‌های واسط فروش کالا و یا درج آگهی رایگان، دست به کلاهبرداری می‌زنند که متاسفانه به دلیل ناآگاهی کاربران این نوع سایت‌ها نسبت به این موضوع و عدم توجه به نکات امنیتی، کلاهبرداری از طریق این روش در استان کرمانشاه درحال افزایش است.

وی ادامه داد: فرد کلاهبردار با بررسی لحظه‌ای سایت‌های واسط به محض درج یک آگهی، برای فرد درج کننده آن یک پیامک ارسال کرده و با جعل عنوان سایت واسط، تحت عنوان کارمزد ثبت آگهی درخواست  مبلغ 2000 تومان کرده و لینک یک درگاه جعلی نیز به همراه متن ارسال می‌شود.

این مقام انتظامی گفت: قربانی که از درج یا عدم درج آگهی خود خبری ندارد با مشاهده پیامک تصور کرده پیامک از طرف سایت مربوطه ارسال شده که با توجه به کم بودن مبلغ، غافل از اینکه لینک پرداخت ارائه شده جعلی و فیشینگ است بر روی آن کلیک کرده و اطلاعات بانکی خود را ارسال می‌کند. 

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه در ادامه ضمن بیان اینکه پس از ثبت اطلاعات، حساب فرد قربانی خالی می‌شود به کاربران توصیه کرد: استفاده‌ کنندگان از این نوع سایت‌ها به پیامک‌های مختلفی که از طرف افرد سودجو دریافت می‌کنند توجهی نکرده و برای تایید صحت موضوع به سایت یا برنامه مورد نظر مراجعه نمایند همچنین کاربران می‌توانند درج رمز پویای خود را به لحظات آخر مدت زمان تعیین شده موکول کرده تا در صورت جعلی بودن درگاه، کلاهبر نتواند از اطلاعات استفاده کند.

این مقام مسئول تاکید کرد: هموطنان پس از مراجعه به درگاه بانکی به آدرس آن توجه کنند و دقت داشته باشند تمام درگاه های بانکی کشور از دامنه shaparak.ir استفاده می‌کنند، همچنین مردم به صورت 24 ساعته می‌توانند با مراجعه به وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی پاسخ سوالات خود را دریافت کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2020-09-15 23:38

افزودن دیدگاه جدید