کد مطلب: 

248960

انستیتوی سرم هند: واکسن کرونا تا پیش از پایان ۲۰۲۴ در دسترس همه مردم دنیا نخواهد بود

موسسه سرم‌سازی هند می‌گوید واکسن کرونا برای ایمن شدن همه مردم جهان تا قبل از پایان سال ۲۰۲۴ قابل دسترس نخواهد بود.
انستیتوی سرم هند: واکسن کرونا تا پیش از پایان ۲۰۲۴ در دسترس همه مردم دنیا نخواهد بود

به گزارش سیتنا به نقل از ایندیپندنت، آدار پوناوالا، مدیر اجرایی بزرگ‌ترین تولیدکننده واکسن در جهان، در گفت‌وگو با فایننشال تایمز گفت که امید به آمدن واکسن کووید-۱۹ تا پایان سال کاهش یافته است.

در یک خبر غیرمنتظره درخصوص دسترسی به واکسن کووید-۱۹، انستیتوی سرم هند گفته است که واکسن ویروس کرونا برای همه افراد در جهان تا پایان سال ۲۰۲۴ قابل دسترس نخواهد بود.

به گفته آدار پوناوالا، امید در خصوص دسترسی به واکسن کووید-۱۹ تا پایان سال جاری کاهش یافته است. مدیر اجرایی بزرگ‌ترین تولیدکننده واکسن در جهان، گفته است شرکت‌های داروسازی ظرفیت تولید را به سرعت افزایش نمی‌دهند تا بتوانند در مدت زمان کمتری جمعیت جهان را برای دسترسی به واکسن پوشش دهند.

به گفته پوناوالا: «چهار تا پنج سال طول خواهد کشید تا همه مردم در کره زمین واکسن بزنند.» وی پیش از این پیش‌بینی کرده بود که اگر واکسن ویروس کرونا دو دوز باشد، مانند مورد سرخک یا روتاویروس، در آن صورت جهان به ۱۵ میلیارد دوز از این واکسن نیاز دارد.

این موسسه سرم‌سازی با پنج شرکت داروسازی بین‌المللی از جمله آسترازنکا AstraZeneca و نواواکس Novavax برای تولید واکسن ویروس کرونا همکاری کرده است. این شرکت همچنین ممکن است برای تولید واکسن سپوتنیک Sputnik با موسسه تحقیقاتی گامالیا Gamaleya  روسیه نیز وارد همکاری شود. این موسسه همچنین متعهد شده است که یک میلیارد دوز از واکسن را تولید کند، ۵۰ درصد از تولیدات این موسسه به هند وعده داده شده است.

این شرکت، به عنوان بخشی از توافق خود آسترازنکا، به دنبال تولید واکسن کووید-۱۹ است که هزینه آن حدود سه دلار برای ۶۸ کشور خواهد بود و تحت همین قرارداد با نواواکس، برای تولید واکسن برای ۹۲ کشور در حال انجام فعالیت است.

پوناوالا در آوریل سفارش تولید ۶۰۰ میلیون ویال (بطری کوچک مخصوص دارو) شیشه‌ای را برای تولید انبوه این واکسن داده بود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-09-15 22:59

افزودن دیدگاه جدید