کد مطلب: 

248846

راه‌اندازی نخستین دوره فلوشیپ مجازی در کشور

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی حرکت به سمت دانشگاه نسل سوم را استراتژی دانشگاه برشمرد و دانشکده‌ها را افسران خط مقدم این تغییر و تحول نامید.
راه‌اندازی نخستین دوره فلوشیپ مجازی در کشور

به گزارش سیتنا، دکتر علیرضا زالی در نشستی با روسای دانشکده ها ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی گفت: گرچه با توجه به شیوع کرونا سال تحصیلی جدید را با شکل متفاوتی شروع کرده‌ایم اما امیدوارم همچون گذشته با تلاش دانشگاهیان شاهد اعتلا و ارتقای ملی و بین المللی دانشگاه در عرصه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی، درمانی و بهداشتی باشیم.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره دکتر حبیب الله پیروی استاد فقید و شهید مدافع سلامت به تلاش‌های ارزنده وی در حوزه‌های آموزشی  و توسعه زیرساخت‌های آموزشی اشاره کرد.

دکتر زالی در ادامه با اشاره به جایگاه ممتاز دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی به تبین روند تشکیل و راه‌اندازی ساختار نوین کالج بین‌المللی دانشگاه پرداخت که به عنوان یک نهاد مستقل راه‌اندازی شده و توسعه خدمات بین المللی دانشگاه را هدف این کالج برشمرد.

وی  کرونا را چالشی برای بین المللی سازی آموزش برشمرد و تاکید کرد: باید از حداکثر ظرفیت مجازی سازی در این حوزه بهره‌مند شویم.

رئیس دانشگاه با تاکید بر اهمیت جایگاه بین‌المللی دانشگاه گفت: دانشگاه عزم خود را برای کسب رتبه‌های برتر در رنکینگ بین‌المللی جزم کرده است.  این امر باید دغدغه شما روسای دانشکده‌ها باشد و البته گسترش زیرساخت‌ها و برنامه‌ها  نیز در این راستا ضروری است.

وی استراتژی دانشگاه را حرکت به سمت دانشگاه نسل سوم برشمرد و دانشکده‌ها را افسران خط مقدم این  تغییر و تحول نامید که در محیط و صف قرار دارند و از آنان خواست استراتژی‌های خود را در این راستا تدوین و به دانشگاه اعلام کنند.

دکتر زالی  با اشاره به کسب رتبه اول توسط دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در حوزه فناوری در میان دانشگاه‌های کشور بر ضرورت توسعه فعالیت در این حوزه تاکید کرد و تلاش و کوشش برای حفظ و ارتقای این رتبه را الزامی دانست.

جذب نیروهای نخبه هیئت علمی، برنامه ریزی برای بازمهندسی ظرفیت پذیرش فراگیران دانشگاه، بهره گیری از ظرفیت مراکز خصوصی برای مهارت آموزی فراگیران از دیگر تاکیدات ریاست دانشگاه در این نشست بود.

وی ضمن تقدیر از زحمات دکتر سلیمان احمدی رئیس دانشکده مجازی، مدیریت و آموزش پزشکی که روح جدیدی را در این دانشکده ایجاد کرده است؛ کسب رتبه سوم آموزش مجازی توسط دانشگاه را ستود که این دستاورد با سختکوشی، تعامل و ممارست تحقق یافته است و بر تثیبت آموزش مجازی و ضرورت برنامه ریزی برای ارزیابی‌های دقیق‌تر فراگیران تاکید کرد.

دکتر زالی با اشاره به لزوم تلفیق سامانههای متعدد و رفع مشکلات موجود گفت: همانطور که سامانه HIM دانشگاه امروز در کشور به عنوان یک برند محسوب می‌شود باید سعی کنیم سایر سامانه‌ها نیز به همین سمت حرکت کنند.

کسب جایگاه سوم کشوری در حوزه آموزش مجازی

همچنین دکتر محمدمهدی صدوقی معاون آموزشی دانشگاه  گفت: پس از شروع پاندمی کرونا، آموزشها متوقف نشد و بصورت مجازی و غیر حضوری ادامه یافت و با همکاری روسا و معاونان آموزشی دانشکده‌ها توانستیم در این زمینه جایگاه سوم کشوری را کسب کنیم.

وی این توفیق را مرهون زحمات همکاران دانشکده‌ها برشمرد و تاکید کرد که زیرساختها و تعاملات در این زمینه بهبود یافته است. باید حداقل یک سوم آموزش‌های مجازی بصورت تعاملی انجام پذیرد و استاد و دانشجو بصورت آنلاین به سوال و جواب پرداخته و ارتباط داشته باشد.

دکتر صدوقی در سخنان خود گفت: واحدهای عملی و بالینی  دانشجویان در ترم های اخر با تمهیدات و بصورت گروه‌های کوچک انجام می‌شود. البته شاید طولانی شدن دوران تحصیل اجتناب ناپذیر باشد و تاکید داریم که نباید به آموزش و یادگیری دانشجویان خدشه‌ای وارد شود.

راه‌اندازی نخستین دوره فلوشیپ مجازی تحقیقات و فناوری در دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی

دکتر افشین زرقی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه نیز از راه‌اندازی نخستین دوره فلوشیپ مجازی تحقیقات و فناوری در دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی خبر داد.

به گفته وی این دوره پودمانی ۹ ماهه دارای سه بخش اخلاق، پژوهش و فناوری است و  دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی اولین دانشگاهی است که فلوشیپ مجازی می‌گیرد.

دکتر زرقی ضمن تقدیر از همکاری های دانشکده آموزش مجازی دانشگاه برای ضبط محتوای آموزشی دوره مذکور اعلام کرد که روسای دانشکده‌ها می‌توانند  افراد واجد شرایط را برای این دوره معرفی کنند.

دوران پسا کرونا دوره تثبیت سازی آموزش مجازی است

در ادامه جلسه دکتر سلیمان احمدی رئیس دانشکده مجازی و مدیریت و آموزش پزشکی به ارایه گزارشی اجمالی از اقدامات صورت گرفته درحوزه آموزش مجازی در طی ماه‌های گذشته پرداخت.

وی کارنامه و عملکرد آموزش مجازی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در کشور را آبرومندانه برشمرد و با اشاره به کسب رتبه سوم در کشور در حوزه آموزش مجازی بین دانشگاه‌های مختلف، با اشاره به گسترش آموزش مجازی در دوران کرونا به عنوان یک اضطرار تاکید کرد: دوران پسا کرونا را به عنوان یک دوره تثبیت سازی آموزش مجازی می دانیم.

دکتر احمدی اساتید را به عنوان کارگردانان صحنه آموزش مجازی ذکر کرد و توانمندسازی اساتید و دانشجویان، برنامه ریزی ، طراحی و پیاده سازی پلتفرم های آموزشی، راه‌اندازی فلوشیپ مدرس الکترونیک، راه‌اندازی نت ورک نوید در دانشگاه و دانشکده‌ها از دیگر موارد مطرح شده توسط وی بود.

در بخش دیگری از این نشست روسای دانشکده های مختلف ضمن بیان سخنانی به ارایه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند که استفاده از پتانسیل بخش خصوصی برای مهارت آموزشی فراگیران بصورت انفرادی، سنجش ابعاد مختلف آموزشی اجتماعی و کارآمدی آموزش مجازی فراگیران، تداوم حرکت به سمت دانشگاه نسل سوم، حرکت به سمت تجاری سازی و بحث های فناورانه، ضرورت افزایش نسبت استاد و دانشجو، ضرورت افزایش پهنای باند دانشکده‌ها، بسترسازی مناسب آموزش الکترونیک، تقویت نرم افزاری و سخت افزاری، تاکید بر ارزیابی فراگیران برخی از این خواسته‌ها بود.

این نشست به مناسبت شروع سال تحصیلی جدید و با حضور دکتر زالی رئیس دانشگاه، دکتر محمدمهدی صدوقی معاون آموزشی، دکتر محمود خدادوست معاون توسعه مدیریت و منابع، دکتر افشین زرقی معاون تحقیقات و فناری، دکتر امام هادی معاون دانشجویی و فرهنگی، دکتر بابک شریف کاشانی معاون بین الملل، دکتر رودگری رئیس کالج بین المللی و روسای دانشکده‌های تابعه برگزار شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-09-13 15:54

افزودن دیدگاه جدید