کد مطلب: 

248833

برنامه ویژه مجلس برای ورود شرکت‌های دانش بنیان به بازار

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از تدوین طرح جهش تولید دانش بنیان خبر داد و گفت: این طرح در کمیته صنایع هوافضا، دانش بنیان و فناوری‌های نوین در حال تدوین است و تا دو هفته دیگر به صحن علنی مجلس ارائه خواهد شد.
برنامه ویژه مجلس برای ورود شرکت‌های دانش بنیان به بازار

به گزارش سیتنا، لطف‌اله سیاهکلی، رییس کمیته صنایع هوافضا، دانش بنیان و فناوری‌های نوین مجلس با اعلام این خبر، به جزئیات طرح جهش تولید دانش بنیان اشاره کرد و گفت: در این طرح به کسانی که برای اولین بار یک صنعت را ایجاد می‌کنند خدمات ویژه‌ای ارائه می‌شود، زیرا کسی که برای اولین بار محصولی را منطبق با دانش تولید می‌کند نمی‌تواند با دیگر رقبای خارجی و داخلی خود در بازار رقابت کند و همیشه در فروش دچار مشکل است، بر این اساس نیازمند کمک و حمایت است.

وی افزود: شرکت‌های دانش بنیان در شروع کار با سختی‌های فراوانی مواجه هستند تا محصول اولیه را تولید کنند. ضمن اینکه بعد از تولید محصول، در مرحله تجاری‌سازی و ورود به بازار نیز نمی‌توانند در عرصه رقابت، توانمندی خود را به خوبی عرضه کنند، بر این اساس مجلس برای حمایت از این شرکت‌ها برای ورود به بازار برنامه‌ریزی کرده است.

نماینده مردم قزوین در مجلس تصریح کرد: قوانین طرح جهش تولید دانش بنیان، متشکل از اقدامات حمایتی، تسهیلات کم‌بهره، بهره‌مندی از صندوق‌های ویژه و حمایت‌های مادی و معنوی به صورت ویژه است تا به واسطه آن شرکت‌های دانش بنیان به توانایی رسیده و در کنار صنایع دیگر قرار بگیرند، در غیر این صورت در لابلای چرخ دنده‌های بازار، توانمندی آنها از بین می‌رود.

سیاهکلی با اشاره به اینکه اندیشه علمی، تولید ثروت از طریق علم، بهینه‌سازی تکنولوژی و بهره‌مند کردن مردم از دستاوردهای علمی از مواهب الهی است، تاکید کرد: هر چقدر این علم متناسب با تکنولوژی نوین و موقعیت عصری خود باشد در افزایش بهره‌وری تاثیرگذار بوده و ثروت را تکثیر می‌کند، بنابراین امور دانش بنیان می‌تواند به ارتقای ظرفیت‌های کشور در رقابت‌های بین‌المللی و افزایش بهره‌برداری‌ها کمک کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن در مورد تدوین قوانین تسهیل کننده نهادهای تامین مالی شرکت‌های دانش بنیان نیز گفت: نهادهای مالی حمایت کننده از اکوسیستم نوآوری در کشور و صندوق‌های متعدد مانند صندوق نوآوری و شکوفایی برای کمک به توسعه این عرصه تشکیل شده‌اند که این نهادها برای تسهیل امور خود به قوانینی نیاز دارند که تدوین این قوانین در دستور کار مجلس قرار دارد.

رییس کمیته صنایع هوافضا، دانش بنیان و فناوری‌های نوین مجلس در پایان خاطرنشان کرد: همه موظف هستیم برای خودکفایی و صادرات محصولات دانش بنیان به دیگر کشورها تلاش کنیم. ما در مجلس شورای اسلامی به عنوان پشتیبان و نویسنده قانون وظیفه داریم که بیشتر به این امور بپردازیم. حمایت مجلس و توجه ویژه به محصولات دانش بنیان، می‌تواند به بازار فروش محصولات آنها کمک کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-09-13 11:26

افزودن دیدگاه جدید