کد مطلب: 

248754

ستاری: شهرداری به عنوان شتاب دهنده در کسب‌وکارهای کوچک سهامدار شود

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، گفت: حمایت شهرداری از مراکز نوآوری خوب است ولی انتظار داریم خود شهرداری به عنوان شتاب دهنده به این حوزه ورود کند.
ستاری: شهرداری به عنوان شتاب دهنده در کسب‌وکارهای کوچک سهامدار شود

به گزارش سیتنا، تور یک روزه بازدید از حلقه های فناورانه و نوآورانه شهر تهران با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران برگزار شد.

دکتر ستاری در حاشیه این تور فناورانه، گفت: شهرداری به عنوان یک شتاب دهنده در کسب و کارهای کوچک سهامدار شود تا کمکی باشد به آنها برای رسیدن به بازار.

به گفته معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، اگر شهرداری اینگونه عمل کند هم یک منبع درآمد خوبی برای خود ایجاد خواهد کرد و هم در توسعه اشتغال برای جوانان نقش آفرینی می کند.

ستاری همچنین گفت: حمایت شهرداری از مراکز نوآوری خوب است ولی انتظار داریم خود شهرداری به عنوان شتاب دهنده به این حوزه ورود کند.

مراکز نوآوری اشتغالزا هستند

محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران هم در حاشیه این بازدیدها، گفت: مراکز نوآوری در زمان تحریم ها و مشکلات اقتصادی باعث توسعه اشتغال در کشور شده اند.

وی افزود: ما هنوز برنامه ای برای حمایت از اجرایی شدن ایده های استارتاپی در حوزه مدیریت شهری به معنای واقعی نداریم اما خودبخود این مفهوم جای خود را در برنامه های شهری باز کرده است.

هاشمی ادامه داد: برخی شهرداران اهمیت موضوع را خوب درک کرده اند امیدواریم بقیه شهرداری ها هم به این حوزه ورود کنند.

بازدید از مراکز نوآوری تهران

بازدید از دستاوردهای فناورانه کارخانه نوآوری آزادی به عنوان شاخص‌ترین خانه استارتاپ‌های ایرانی و یکی از شناخته‌‌شده‌ترین هاب‌های فناوری در ایران و خاورمیانه با وسعتی بیش از ۱۸ هزار متر مربع یکی از برنامه های این تور فناورانه بود.

از جمله مراکزی که در کارخانه نوآوری بازدید شد می توان به شتاب دهنده هم آوا، فضای کار اشتراکی زاویه، آی سینک و کارگاه نوآوری معماری و زندگی شهری (هفت و هشت) اشاره کرد.

برج فناوری بن تک نخستین برج فناوری بخش خصوصی مستقر در ناحیه نوآوری شریف مقصد بعدی این بازدید بود. دستاوردهای فناورانه ایستگاه نوآوری شریف هم بازدید شد.

بازدید از پرسیس ژن شتاب دهنده واکسن، شتاب دهنده اکسین فعال حوزه تولید محتوا، استارتاپ استودیو فعال در حوزه فین تک، استارتاپ پینکت فعال حوزه میوه بار و شتاب دهنده دارویی توانا مستقر در ایستگاه نوآوری شریف از جمله برنامه ها بود‌.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-09-11 23:11

افزودن دیدگاه جدید