کد مطلب: 

248611

اکسون ۲۰ ؛ گوشی جدید اندرویدی ZTE با دوربین سلفی در زیر صفحه نمایش

شرکت «زد ‌تی ‌ای» چین نخستین گوشی اندرویدی را با نام اکسون ۲۰ ساخته است که دوربین سلفی آن زیر صفحه نمایش قرار گرفته است. این تلفن هوشمند فعلا به طور آزمایشی فقط در چین عرضه می‌شود.
اکسون ۲۰ ؛ گوشی جدید اندرویدی ZTE با دوربین سلفی در زیر صفحه نمایش

به گزارش سیتنا به نقل از ایندیپندنت، گوشی زد ‌تی ‌ای اکسون ۲۰ نسل ۵ که قیمت و تاریخ عرضه آن را هنوز مشخص نکرده‌اند، خلاف بسیاری از گوشی‌های دیگر روی صفحه آن برای نصب دوربین جلو هیچ حفره و شکافی ایجاد نشده است.

این گوشی را فقط در چین عرضه می‌کنند و باید دید کارکرد دوربینی که صفحه نمایشگر سد راه آن است تا چه حد مطلوب خواهد بود.

شرکت زد ‌تی ‌ای برای آن که مطلوبیت عملکرد این دوربین ۳۲ مگاپیکسلی در تازه‌ترین تلفن همراه هوشمند این شرکت تضمین شود از ترفندهای سنجیده‌ای استفاده کرده است.

ظاهراً برای آن که نور ورودی به دوربین جلو وضعیت بهتری داشته باشد، از لایه بسیار شفافی در قسمت دوربین استفاده کرده‌اند و برای هماهنگی مناسب رنگ‌ها بین دوربین و نمایشگر هم از «تراشه مستقل واپایش دوگانه و مدارهای راه‌انداز یکپارچه» استفاده کرده‌اند.

زد تی ‌ای همچنین ادعا می‌کند برای جلوگیری از تداخل و اثرگذاری منفی روی دوربین جلویی «آرایش مداری منحصر به فرد را برای راه‌انداز» به کار گرفته است و «آرایه ویژه‌ای» را به منظور بهینه‌سازی پیکسل‌ها و بهبود هم‌خوانی نمایشگر به کار گرفته است. این شرکت همچنین می‌گوید «عملکرد دوربین را در چندین وضعیت نوردهی بهینه‌سازی» کرده است.

علاوه بر دوربین جلو، بلندگوها و پویشگر اثر انگشت را هم در زیر صفحه نمایشگر تعبیه کرده‌اند.

اکسون ۲۰ علاوه بر این ویژگی‌ها که در سرخط‌های خبری قرار گرفت دارای نمایشگر ۶.۹۲ اینچی OLED است و در پشت آن هم چهار دوربین تعبیه شده است که عبارتند از: عدسی اصلی ۶۴ مگاپیکسلی، عدسی زاویه‌باز ۸ مگاپیکسلی و دوربین‌های ۲ مگاپیکسلی تشخیص عمق و ماکرو.

این گوشی را در دو پیکربندی عرضه می‌کنند. یکی با ۶ گیگابیت رم و ۱۲۸ گیگابیت حافظه داخلی و دیگری با ۸ گیگابیت رم و ۲۵۶ گیگابیت حافظه داخلی.

در حال حاضر این گوشی را فقط در چین پیش‌فروش می‌کنند و هنوز نگفته‌اند که آن را به بازار بین‌المللی هم عرضه خواهند کرد یا خیر. ایندیپندنت برای کسب اطلاعات بیشتر با شرکت زد تی ای تماس گرفته است.

زد تی ای ممکن است با این تلفن همراه هوشمند توانسته باشد از سایر رقبا پیشی گیرد اما طرح‌های دیگری هم برای پنهان‌سازی دوربین سلفی در زیر صفحه نمایشگر وجود دارد.

شرکت اوپو پارسال فناوری دوربین زیر نمایشگر (یو اس سی) را رونمایی کرد اما فقط آن را به صورت پیش‌نمونه عرضه کرد و برای بازار چیزی تولید نکرد.

شیائومی نیز اعلام کرده است سال آینده گوشی‌هایی با همین فناوری عرضه خواهد کرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-09-09 01:29

افزودن دیدگاه جدید