کد مطلب: 

248514

احصای 1659 نیاز فناورانه در مجموع رویداد‌های فناورانه صندوق نوآوری در سال 1398

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی، گفت: سال گذشته در مجموع رویدادها، 1659 نیاز فناورانه ارائه شد که منجر به 4728 میلیارد تومان قرارداد و تفاهمنامه بین واحدهای صنعتی و شرکت‌های دانش بنیان شد.
احصای ۱۶۵۹ نیاز فناورانه در مجموع رویداد‌های فناورانه صندوق نوآوری در سال 1398

به گزارش سیتنا، رویداد مجازی «معرفی نیازهای فناورانه حوزه امنیت فناوری اطلاعات(افتا)» صبح امروز به منظور شبکه‌سازی و بهره‌مندی از توان شرکت‌های دانش‌بنیان برای رفع چالش‌های این حوزه در هشت نشست ارائه نیاز فناورانه سازمان‌ها و دو کارگاه تخصصی به همت صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار ‌شد.

دکتر سیاوش ملکی‌فر، معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی در این رویداد میزان مشارکت فناوران در این رویداد را 493 نفر عنوان کرد و گفت: از بین حاضران این رویداد، 388 نفر از شرکت‌های دانش‌بنیان، 21 نفر از شرکت‌هایی که در فرآیند دانش‌بنیان شدن هستند و 84 نفر از سایر نهادها و سازمان‌ها حضور دارند.

وی با اشاره به اینکه این رویداد پنجمین رویداد مجازی معرفی نیازهای فناورانه صنایع در سال جاری است که این دوره به حوزه امنیت فناوری اطلاعات(افتا) می‌پردازد، گفت: سال گذشته در مجموع رویدادها، 1659 نیاز فناورانه ارائه شد که منجر به 4728 میلیارد تومان قرارداد و تفاهمنامه بین واحدهای صنعتی و شرکت‌های دانش بنیان شد.

ملکی‌فر در مورد برنامه‌های این رویداد نیز توضیح داد و گفت: رویداد معرفی نیازهای فناورانه حوزه امنیت فناوری اطلاعات(افتا) از هشت نشست ارائه نیاز فناورانه صدا و سیمای جمهوری اسلامی، همراه اول، شرکت مدیریت امن الکتریکی کاشف، شرکت توانیر، قرارگاه پدافند سایبری، مرکز نوآوری اتاق بازرگانی ایران و شتابدهنده برنا تشکیل شده است. همچنین دو کارگاه معرفی استانداردهای ارزیابی امنیت و آسیب‌پذیری و کیفیت محصولات حوزه فناوری اطلاعات برای کمک به اخذ استانداردها و مجوزها و کارگاه معرفی نقش مالکیت فکری و ارتباط آن با توسعه محصولات فناوری اطلاعات از دیگر برنامه‌های این رویداد سه روزه است.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی در پایان به حمایت‌های بلاعوض این صندوق در زمینه حضور شرکت‌های دانش بنیان در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی اشاره کرد و گفت: ما در حوزه امنیت فناوری اطلاعات از 12 نمایشگاه داخلی تا سقف 30 میلیون تومان و همچنین 15 نمایشگاه خارجی تا سقف 120 میلیون تومان به صورت بلاعوض حمایت می‌کنیم. البته تعداد این نمایشگاه‌ها بنا بر تقاضای شرکت‌ها بیشتر هم می‌شود.

رویکرد صدا و سیما استفاده حداکثری از توان شرکت‌های دانش بنیان است

در ادامه این رویداد دکتر رضا علیدادی، معاون توسعه و فناوری رسانه سازمان صدا و سیما به رویکرد نگاه به داخل این سازمان تاکید کرد و گفت: رویکرد صدا و سیما استفاده حداکثری از توان شرکت‌های دانش بنیان است؛ بر این اساس پروژه‌های حجیمی را در حوزه فناوری اطلاعات با استفاده از توان داخل عملیاتی کردیم که برخی از آنها شامل مرکز داده‌های امام علی (ع)، پروژه مرکز عملیات امنیت، مرکز سریع مبارزه با رخدادهای سایبری و طرح جامع امنیت سایبری است.

علیدادی در مورد نیازهای فناورانه سازمان صدا و سیما نیز گفت: برای پروژه‌های تعریف شده در طرح جامع امنیت سایبری نیازمند استفاده از ایده‌های شرکت‌های دانش بنیان هستیم.

حرکت دانش بنیان‌ها در حوزه امنیت فناوری اطلاعات رو به جلو است

در ادامه این نشست مهندس محمدرضا فرجی‌پور، جانشین قرارگاه پدافند سایبری، برآیند حرکت سازمان‌های حاکمیتی و رشد شرکت‌های دانش بنیان حوزه امنیت فناوری اطلاعات را رو به جلو عنوان کرد و گفت: ما در قرارگاه پدافند سایبری از دیرباز برنامه‌های مشخصی برای حمایت معنوی از شرکت‌های دانش بنیان فعال در حوزه فناوری اطلاعات داشتیم . از نهادهای حمایتی مانند صندوق نوآوری و شکوفایی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز برای ارائه تسهیلات و خدمات به شرکت‌های دانش بنیان تشکر می‌کنم.

فرجی‌پور ادامه داد: در برخی از زمینه‌های کلیدی که تا چند سال گذشته دست کشور از این خدمات و تجهیزات خالی بود با مدد از این شرکت‌ها توانستیم به توانمندی‌های مورد نیاز دست پیدا کنیم. حضور و ثبات قدم در این عرصه به روحیه جهادگونه نیاز دارد و نمایشگاه‌های بومی نشانه تمرکز این شرکت‌ها و توجه به امنیت سایبری است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-09-06 14:56

افزودن دیدگاه جدید