کد مطلب: 

248478

هشدار به خانواده‌ها؛ سیم‌کارتی تحت عنوان «سیم کارت شاد» توزیع نخواهد شد

پس از آنکه وزیر ارتباطات تاکید کرد که سیم‌کارتی تحت عنوان «سیم کارت شاد» توزیع نخواهد شد؛ لذا مراقب سوءاستفاده و تماس‌های تلفنی کلاهبرداران برای فروش سیم‌کارت، تحت این نام‌ها باشید، رییس پلیس پیشگیری پایتخت هم از خانواده‌ها خواست که فریب تبلیغاتی تحت این عنوان را نخورند.
هشدار پلیس فتا؛ فریب تبلیغات فروش «سیم کارت شاد» را نخورید

به گزارش سیتنا، سردار کیوان ظهیری در خصوص کلاهبرداری از طریق ارسال پیامک‌های تبلیغاتی  اظهار کرد: کلاهبرداران این بار به سراغ دانش آموزان و والدین آن‌ها آمدند و با ارائه طرحی به اسم «سیم کارت شاد» سعی دارند تا از این گروه از افراد کلاهبرداری کنند.

رییس پلیس پیشگیری پایتخت افزود: کلاهبرداران با حضور در جلوی مدارس و یا ارسال پیامک‌های تبلیغاتی و همچنین فعالیت در فضای مجازی سعی دارند تا به اهداف شوم خود دست پیدا کنید.

وی گفت: این افراد به دو روش کلاهبرداری می‌کنند یا از افراد می‌خواهند که اطلاعات محرمانه خود را برای آن‌ها ارسال کنند و با این روش سعی در جمع آوری افراد دارند.

سردار ظهیری ادامه داد: روش دوم هم این است که با ارسال لینک‌هایی در فضای مجازی و درخواست اطلاعات کارت افراد برای تشخیص هویت حساب بانکی آن‌ها را خالی می‌کنند.

وی گفت: پلیس اعلام می‌کند که اگر قرار باشد سیم کارت دانش آموزی و خدمات رایگانی برای این گروه از جامعه ارائه داده شود از طریق پرتال رسمی اپراتور‌ها و یا وزارت خانه‌های مربوطه اعلام می‌شود و مردم به این پیام‌ها و لینک‌ها اعتمادی نکنند.

رییس پلیس پیشگیری در پایان گفت: پلیس به دنبال شناسایی افراد سودجو هست و با هرکسی که به هر طریقی این افراد را در رسیدن به اهداف شومشان کمک کند برخورد خواهد کرد.

گفتنی است؛ آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم تاکید کرده بود که سیم‌کارتی تحت عنوان سیم‌کارت شاد توزیع نخواهد شد؛ لذا  مراقب سوءاستفاده و تماس‌های تلفنی کلاهبرداران برای فروش سیم‌کارت، تحت این نام‌ها باشید.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-09-05 15:09

افزودن دیدگاه جدید