کد مطلب: 

248466

فناوری‌های با ارزبری بالا را بومی‌سازی می‌کنیم

ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با کمک متخصصان و دانش‌بنیان‌های کشور در تلاش است تا فناوری‌های پیچیده‌ای که برای خرید آنها از دیگر کشورها ارز زیادی صرف می‌شود را بومی‌سازی و در اختیار مخاطبان قرار دهد.
فناوری‌های با ارزبری بالا را بومی‌سازی می‌کنیم

به گزارش سیتنا، اقتصاد دیجیتال یکی از حوزه‌های پرطرفدار این روزها است. همه کشورها به اشکال مختلف به این حوزه ورود کرده‌اند و با تلاشی مضاعف به دنبال توسعه فناوری‌های پیچیده‌ای هستند که به یکی از ابزارهای کاربردی این روزهای مردم بدل شده است.  

این محصولات که با فناوری‌های پیچیده تولید می‌شوند در حوزه‌های مختلفی مانند میکروالکترونیک، فناوری اطلاعات، مخابرات، رباتیک و غیره هستند. ایران هم سالها است در این حوزه به یک واردکننده تبدیل شده است؛ اما با اقدامات و حمایت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری این محصولات با اتکا به توان دانش‌بنیان‌ها به صورت بومی تولید شده است.

ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم با در اولویت قرار دادن این فناوری‌ها و محصولات، در تلاش است تا خروج ارز از کشور به واسطه ورود این فناوری‌ها را کاهش دهد.

مثلا ستاد در سال گذشته با بومی‌سازی فناوری‌هایی مانند «ساخت چیپ گذرنامه»، «پروژه ساخت روتر و سوییچ با فرکانس بالا»،« ECU خودرو»، «پروژه‌های مربوط به کوانتوم» و «ساخت ذخیره‌ساز بومی» تلاش کرد دستیابی جوانان به این فناوری‌ها را تسهیل و به توانمندی متخصصان ایرانی در این حوزه‌های کاربردی کمک کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-09-05 12:08

افزودن دیدگاه جدید