کد مطلب: 

248420

واکسن کرونای روسیه روی سالمندان تاثیر منفی ندارد

محققان روس‌ اعلام کردند، سالمندانی که واکسن کرونای روسی "Sputnik V" را دریافت کرده اند، از خود عوارض جانبی ناشی از دریافت واکسن نشان نداده اند.
واکسن کرونای روسیه روی سالمندان تاثیر منفی ندارد

به گزارش سیتنا به نقل از مسکوتایمز، محققان روس اعلام کردند دانشمندان سالخورده که به توسعه واکسن کرونا  "Sputnik V" کمک کرده بودند، این واکسن را دریافت کردند و هیچ اثرات منفی را گزارش نکرده‌اند.

ماه گذشته، "Sputnik V" به عنوان اولین واکسن کرونا ویروس در جهان توسط روس‌ها ثبت شد.

البته محققان و کارشناسان جهان از سرعت روس‌ها شگفت‌زده و البته نگران شدند چرا که این واکسن برای اثبات ایمنی و اثربخشی، آزمایش‌های گسترده را سپری نکرده است.

متخصصان هشدار دادند که این واکسن می‌تواند به  بیماران ۶۰ سال به بالا که به نوع سخت‌تر "کووید-۱۹" مبتلا می‌شوند و احتمال مرگ آن‌ها بیشتر است، آسیب برساند.

"الکساندر گینتسبرگ"(Alexander Gintsburg) رئیس موسسه دولتی گامالیا که این واکسن را توسعه داده است، گفت: حدود ۱۲ نفر از کارمندان او از سنین ۷۰ تا ۸۰ سال این واکسن را دریافت کردند و هیچ عارضه‌ای را گزارش نکردند.

وی ادامه داد، همه آن‌ها سالم و فعال هستند و به بیماران خود رسیدگی می‌کنند و فعالیت‌های ورزشی خود را نیز انجام می‌دهند.

گینتسبرگ افزود، واکسیناسیون به هیچ وجه بر آنها تاثیر نگذاشت. او که خود ۶۸ سال سن دارد نیز واکسن را دریافت کرد.

اظهارات وی در حالی منتشر شد که گزارش‌ها حاکی از آن است طی هفته‌های گذشته چندین مقام عالی رتبه دولت روسیه از واکسن "Sputnik V" استفاده

کرده‌اند.

"میخائیل موراشکو"(Mikhail Murashko)، وزیر بهداشت روسیه به تازگی اعلام کرد که از میان ۴۰ هزار نفر، ۲ هزار و ۵۰۰ داوطلب برای آزمایش بالینی مرحله سوم واکسن به کار گرفته شده‌اند.

روسیه اعلام  کرد که به رغم نگرانی‌های موجود پیرامون ایمنی این واکسن، بیش از ۲۰ کشور جهان برای بیش از یک میلیارد دوز از واکسن "اسپوتنیک V" درخواست تقاضا داده‌اند.

انتظار می‌رود که "اسپوتنیک V" در تاریخ ۱ ژانویه سال ۲۰۲۱ میلادی وارد چرخه شهروندی شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-09-03 14:24

افزودن دیدگاه جدید