کد مطلب: 

248405

ورود غیر مجاز به اکانت اینستاگرام شاکی توسط تعمیر کار موبایل

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی از شناسایی و دستگیری عامل دسترسی غیرمجاز به حساب کاربری اینستاگرام یکی از شهروندان خبر داد و گفت: متهم تعمیر کار موبایل بود.
ورود غیر مجاز به اکانت اینستاگرام شاکی توسط تعمیر کار موبایل

به گزارش سیتنا از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ محسن محمودی، رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی در تشریح این خبر اظهار داشت: برابر شکوائیه واصله مبنی بر دسترسی غیرمجاز به اکانت اینستاگرام، پرونده اولیه تشکیل شده و با ثبت اظهارات شاکیه موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در توضیحات شاکیه آمده است که با توجه به خرابی تلفن همراه خود به مغازه تعمیرکار موبایل در یکی از شهرستان‌ها مراجعه می‌کند و با توجه به شناختی که از وی سراغ داشته به او اعتماد کرده و تلفن همراه خود را جهت تعمیر به وی سپرده است.

این مقام انتظامی تصریح کرد: با بررسی های اولیه مشخص شد متهم بعد از تعمیر گوشی این خانم اقدام به ورود و دسترسی غیرمجاز به حساب کاربری وی در شبکه اجتماعی اینستاگرام می‌ کند.

سرهنگ محمودی بیان داشت: با اقدامات تخصصی صورت گرفته توسط کارشناسان این پلیس، پس از استخراج شماره همراه پشتیبان، متهم اصلی شناسایی و با توجه به حساسیت موضوع متهم احضار و از وی در خصوص موضوع شکایت تحقیق شد که متهم بعد از مواجهه با ادله جرم به بزه ارتکابی خود اعتراف کرد.

این مقام سایبری به مجرمان فضای مجازی هشدار داد: دسترسی به حساب و اطلاعات کاربران جرمی مطلق بوده و برابر قانون جرایم رایانه ای « هرکس به طور غیرمجاز به داده ها یا سامانه های مخابرانی که بوسیله تدابیر امنیتی حفاظت شده است دسترسی یابد به حبس از نود و یک روز تا یک سال و یا جزای نقدی از پنج میلیون ریال تا بیست میلیون ریال یا هردو مجازات محکوم خواهد شد».

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی به هموطنان توصیه کرد: هنگامی که می‌خواهند به تعمیرکاری مراجعه کنند قبل از مراجعه تمامی عکس‌های شخصی و خانوادگی خود و همچنین اطلاعات مهم را حذف کرده و برای تمامی برنامه های داخل سیستم رایانه و تلفن همراه خود ،رمز عبور مناسب انتخاب کنند که توسط برخی سودجویان مورد بزه قرار نگیرند.

سرهنگ محمودی از کاربران شبکه‌های اجتماعی خواست: در صورت مواجهه با هرگونه موارد مجرمانه به سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir مراجعه کنند و موضوع را با پلیس فتا در میان بگذارند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2020-09-03 07:00

افزودن دیدگاه جدید