کد مطلب: 

248397

برداشت غیرمجاز بیش از 400 میلیون تومان با کپی برداری از کارت‌های بانکی

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ از شناسایی و کشف پرونده با موضوع کپی برداری از کارت بانکی شهروندان به مبلغ بیش از 400 میلیون تومان خبر داد و گفت: تا کنون حدود 11 نفر ازشاکیان مورد شناسایی قرار گرفته اند.
برداشت غیرمجاز بیش از 400 میلیون تومان با کپی برداری از کارت‌های بانکی

به گزارش سیتنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ داود معظمی گودرزی در تشریح این خبر گفت : در پی وصول تعداد 11 فقره شکایت از دادسرای جرایم رایانه ای به صورت مشابه مبنی بر برداشت غیر مجاز از حساب افراد به پلیس و اشتراک گیری در اظهارات شاکیان ، همگی بیان کردند ساکن سعادت آباد و شهرک غرب تهران هستند که از حسابهای بانکی آنان مبالغی به صورت غیر مجاز برداشت شده است ، لذا کاراگاهان اقدامات فنی و پلیسی خود را دراین باره آغاز کردند.

وی ادامه داد: ماموران در قدم اول متوجه شدند تمامی شاکیان در یک موضوع وجه اشتراک دارند و اینکه از کارت بانکی همگی آنها در یک بازه زمانی معین 99/03/20 الی 99/04/13 از طلافروشی و صرافی های مختلف خرید صورت پذیرفته است، با بدست آمدن این سرنخ کارآگاهان احتمال استفاده مجرم از نصب دستگاه کپی برداری کارت عابر بانک درجهت اقدام مجرمانه خود را بیشتر از موارد دیگر دانستند.

سرهنگ گودرزی افزود: با بررسی بیشتر صورت گرفته بر روی پرینت حساب شکات و ردگیری وجوه سرقتی و تحقیقات محلی و شبانه روزی گسترده در مکان هایی که احتمال رفت و آمد متهم، متصور بود و همچنین مغازه هایی که از آنها خرید صورت گرفته بود هویت متهم پرونده مشخص شد.

این مقام انتظامی اظهار داشت: هر چند متهم سعی می کرد تا با تغییر چهره و استفاده از  کلاه و گریم از دید کارآگاهان مخفی بماند، با هوشیاری مامورین در محل اسکان موقتش در حوالی میدان صادقیه شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه جلب شد.

رئیس فتا پایتخت گفت: تا کنون حدود 11 نفر از شاکیان مورد شناسایی قرار گرفته و تحقیقات پلیس کماکان برای شناسایی سایر مالباختگان ادامه دارد و متهم تا بحال موفق به برداشت مبلغ بیش از 400 میلیون تومان پول از حساب شهروندان شده است. متهم به همراه پرونده به دادسرای مبارزه با جرایم رایانه ای انتقال شدند.

سرهنگ گودرزی از شهروندان عزیز خواست : حین خرید با کارت بانکی و انجام عملیات بانکی با دستگاه پوز سیار حتما رمز اول توسط دارنده کارت زده شود و از در اختیار گذاشتن رمز های بانکی خود به دیگران و فروشنده ها خودداری نمایند و فروشنده موظف است که دستگاه کارتخوان (pos) را در اختیار خریدار قرار دهد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-09-02 15:52

افزودن دیدگاه جدید