کد مطلب: 

248383

دستور رئیس جمهور؛ شبکه شاد برای مدارس دولتی و دانش آموزان باید رایگان باشد

رئیس جمهور به رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزرای آموزش و پرورش و ارتباطات و فناوری اطلاعات دستور داد ترتیبی اتخاد کنند که با توجه به بازگشایی مدارس از پانزدهم شهریورماه، بهره گیری مدارس دولتی و دانش آموزان از شبکه شاد، بدون هزینه باشد.
دستور رئیس جمهور؛ شبکه شاد برای مدارس دولتی و دانش آموزان باید رایگان باشد

به گزارش سیتنا، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت با تاکید بر اینکه اولویت اول ما، آموزش حضوری دانش آموزان در مدارس، با رعایت دقیق دستورالعمل های بهداشتی است، گفت: آموزش دانش آموزان درسال جدید با توجه به وضعیت بیماری کرونا، به صورت آموزش حضوری و غیر حضوری خواهد بود.

دکتر روحانی افزود: همانطور که در ماههای گذشته و با شیوع بیماری کرونا نشان دادیم که فاصله "جان و نان"، "جان و کار"، "معیشت و سلامت" و "دیانت و سلامت" معنا ندارد، از 15 شهریور هم می خواهیم بگوییم فاصله بین "جان و تحصیل و درس خواندن" با رعایت همه دستورالعمل های بهداشتی، معنا ندارد.

رئیس جمهور با بیان اینکه امسال هیچ کودک ایرانی نباید از تحصیل محروم بماند، اظهارداشت: در کنار آموزش حضوری در مدارس، ما صدا و سیما را داریم که با آموزش و پرورش همکاری می کند.

دکتر روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از رهبرمعظم انقلاب،مراجع تقلید، حوزه های علمیه و همه وعاظ و روحانیون که با بیانات و عملشان راه و مسیر عزاداری با حکمت امسال را ترویج کردند، گفت: مردم در مراسم عزاداری محرم امسال، با کنار هم قراردادن سلامت، حکمت، دیانت، عقلانیت و درایت، یک عزاداری با شکوه، خاص و استثنایی را در تاریخ ایران ثبت کردند.

رئیس جمهور با بیان اینکه عزاداری محرم امسال بهانه ای به دست دشمنان نداده است و با رعایت همه اصول دینی و بهداشتی انجام گرفت، افزود: آمار وزرای کشور و بهداشت نشان می دهد حداقل در 80 درصد مجالس عزاداری امسال، دستورالعمل های بهداشتی به خوبی رعایت شده است.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به شرایط اقتصادی و سیاسی کشور به ویژه پس از تحریم‌های آمریکا از اوایل سال 97 اظهارداشت: هدف آمریکایی‌ها از اعمال این تحریم‌ها و تشدید فشارهای اقتصادی، تسلیم ملت و دولت ایران در برابر خواسته های نامشروعشان بود اما با ایستادگی و فداکاری مردم، متوجه شدند که این کار شدنی نیست.

دکتر روحانی خاطرنشان کرد: مردم ایران علیرغم همه سختی‌ها، ایستادگی و مقاومت کردند و دولت در کنار سایر مقامات و قوای دیگر این فشار را تحمل کرده و یک معجزه تاریخی را رقم زدند چرا که هیچ کشوری تصور نمی‌کرد با حجم گسترده‌ای از تحریم‌های شدید طی حدود سه سال گذشته، مردم و دولت ایران بتوانند سختی‌ها را تحمل کنند.

رئیس جمهور تصریح کرد: مردم با ایستادگی و مقاومت خود نشان دادند که استقلال، آزادی و اصول و حقوق‌شان بر همه آنچه دشمنان فکر می‌کردند، ارجحیت دارد.

دکتر روحانی با اشاره به اقدامات اخیر آمریکا در اعمال فشارهای شدید به کشورمان اظهارداشت: از آنجایی که یکی از مفاد برجام این است که اواخر مهر ماه، جمهوری اسلامی ایران به طور کامل از تحریم تسلیحاتی خارج می‌شود این موضوع برای آمریکایی‌ها خیلی سنگین است لذا دنبال تصویب قطعنامه‌ای در این زمینه بودند اما 13 عضو شورای امنیت در برابر قطعنامه آمریکا ایستادند و این در تاریخ کم نظیر و شاید بی نظیر است که آمریکا قطعنامه‌ای را پیشنهاد دهد و فقط یک رای داشته باشد لذا این موضوع هم شکست مفتضحانه‌ای برای آمریکا بود.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: آمریکا پس از این شکست به دنبال طرح دیگری افتاد تا به خیال خود کسب آبرو کند و در این زمینه خواهان استفاده از سازوکار درون برجام شد و این در حالی است که اگر کسی با الفبای سیاست و تعامل آشنا باشد به خوبی می‌فهمد که اگر کسی از قراردادی خارج شده باشد بعد از دو سه سال نمی‌تواند از امتیاز موجود در آن قرارداد استفاده کند.

دکتر روحانی گفت: آمریکا برای کسب آبرو و وجهه برای انتخابات آتی خود اینگونه حرفهای ناپسند و ناروا را مطرح می‌کند.

رئیس جمهور اضافه کرد: دیروز در وین کشورهای 1+4 به صراحت اعلام کردند که در کنار برجام هستند و آمریکا حق سوءاستفاده از برجام را ندارد همچنین رئیس شورای امنیت سازمان ملل در گفت‌وگوی تلفنی کاملا با نظر ایران موافق بود اما در عین حال آمریکایی‌ها این کار عبث و کودکانه را آغاز کردند.

دکتر روحانی گفت: امروز در شورای امنیت سازمان ملل در خصوص دیدگاه ایران در این زمینه اتفاق نظر وجود دارد و این نیز یک پیروزی بزرگ دیگری برای ایران خواهد بود که به نظرم در تاریخ کم سابقه است که کشوری بارها از لحاظ سیاسی و حقوقی در مجامع بین‌المللی با آمریکا درگیر شود و چندین بار آمریکا را شکست دهد، قطعا آمریکا در این مرحله هم شکست خواهد خورد و حرفهایی که مطرح می‌کند کاملا بی‌محتوا و بی اساس است. مردم اطمینان داشته باشند دولت از همه توان و قدرت خود در این زمینه استفاده خواهد کرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه آمریکا به دنبال آن بود که ملت ایران را از لحاظ اقتصادی شکست داده و در برابر فشارهای ناروا به تسلیم وادار کند، اظهار داشت: بانک مرکزی از آغاز امسال علیرغم کرونا و مشکلات ناشی از آن توانسته است 14.5 میلیارد دلار برای کالاهای اساسی و ضروری پرداخت کند.

دکتر روحانی خاطرنشان کرد: بسیاری از کشورها در طول دوران کرونا از لحاظ اقتصادی دچار رشد منفی شده و اقتصاد آنها 9 و 13 و 14 درصد کوچک شده است اما در جمهوری اسلامی ایران علیرغم همه فشارها و تحریم در سه ماهه اول فقط 1.7 درصد (یعنی کمتر از 2 درصد) اقتصاد کشور کوچک شده است و این نشان می‌دهد که همه با تمام وجود مشغول تلاش بوده و تولید ادامه دارد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-09-02 11:50

افزودن دیدگاه جدید