کد مطلب: 

248313
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران در گفت‌وگو با سیتنا:

با همکاری شهرداری تهران و شرکت پست، کدهای پستی مکانمند شده‌اند/ شهروندان موظف شوند زمان جابه‌جایی محل سکونت، کدپستی جدید را به‌روزرسانی کنند/ با تجمیع داده‌های شهرداری با سایر سازمان‌ها می‌توان تحلیل کاملی از واحدهای خالی حتی مالکین و مستاجرین ارایه داد

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، گفت: با توجه به همکاری که بتازگی بین شهرداری تهران و شرکت پست صورت گرفته، تمامی کدهای پستی، مکانمند شده و با محوریت مکان ویژه‌ای قابل شناسایی است.
با همکاری شهرداری تهران و شرکت پست، کدهای پستی مکانمند شده‌اند/ باید شهروندان موظف شوند زمان جابه‌جایی محل سکونت، کدپستی جدید را به‌روزرسانی کنند

دکتر محمد فرجود در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا پیرامون نقش شهرداری در ارائه‌ی اطلاعات به سامانه‌ی اسکان و املاک برای شناسایی خانه‌های خالی، گفت: در خصوص موضوع ارتباط داده‌های شهرداری با سایر سازمان‌ها درباره‌ی املاک برای شناسایی خانه‌های خالی باید توجه داشته باشیم که اطلاعات شهرداری تهران از وضعیت موجود و تعداد دقیق واحدهای مسکونی، اداری و تجاری است.

فرجود ادامه داد: به عنوان مثال اینکه در سال، چند پروانه و پایان کار ساختمانی ارائه شده، کاملا مشخص است. این اطلاعات نیز از سمت شهرداری تهران به بخش‌های مختلف قابل ارائه است، اما اطلاعات مالکیتی ساختمان‌ها در اختیار سازمان ثبت املاک و اسناد کشور است که باید در اختیار قرار گیرد. اطلاعات سکونتی نیز شفافیت کمتری دارد که آن هم قرار است بر اساس کدپستی و شماره ملی هر فرد منظم شود.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، خاطرنشان کرد: با توجه به همکاری که بتازگی بین شهرداری تهران و شرکت پست صورت گرفته، تمامی کدهای پستی، مکانمند شده و با محوریت مکان ویژه‌ای قابل شناسایی است.

فرجود گفت: اگر بتوان قانونی را اجرایی نمود که تمامی شهروندان موظف باشند زمان جابه‌جایی محل سکونت خود، کدپستی جدید خود را به روزرسانی کنند، در عمل به کمک تجمیع تمامی این داده‌ها شامل کدملی و کدپستی و داده‌های شهرداری، ثبت احوال، شرکت پست و سازمان ثبت اسناد می‌توان تحلیل کاملی از واحدهای خالی حتی مالکین و مستاجرین ارایه داد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-08-31 10:10

افزودن دیدگاه جدید