کد مطلب: 

248293

پیام رسان «تاک» ارتباط بهره برداران بخش کشاورزی را تسهیل می‌کند

وزیر جهاد کشاورزی گفت: یکی از معضلات بخش کشاورزی، نبود ارتباط پیوسته با بهره برداران بود که با راه اندازی شبکه اجتماعی کشاورزی ایران «تاک»، برای ایجاد این ارتباط تلاش شده است.
پیام رسان «تاک» ارتباط بهره برداران بخش کشاورزی را تسهیل می‌کند

به گزارش سیتنا، کاظم خاوازی امروز در مراسم رونمایی از اولین شبکه اجتماعی کشاورزی ایران (تاک) با بیان این مطلب، تاکید کرد: بهره برداران باید درباره موضوعات مختلف بخش کشاورزی مطلع باشند تا به حداکثر بهره وری دست یابند.

وی افزود: از طریق این شبکه، بهره برداران می توانند به قیمت‌های روز محصولات و نهاده های کشاورزی دسترسی داشته باشند و همچنین از سیاستگذاری های بخش کشاورزی، دستورالعمل ها و کلیه بخشنامه های مرتبط با این بخش مطلع شوند.

خاوازی با اشره به این که بهره برداران می توانند از طریق این شبکه به نزدیک‌ترین واحد‌های فنی و مشاوره‌ای دسترسی پیدا می‌کنند، ادامه داد: از طریق شبکه تاک، بهره برداران می توانند از اطلاعات اقلیمی و محیطی و مخاطرات، آگاه شوند و این آگاهی در کاهش خسارت و افزایش درآمد کشاورزان موثر است.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به این که بحث انتقال دانش به کشاورزان از طریق این اپلیکیشن امکان پذیر است، یادآور شد: کشاورزان از طریق شبکه تاک می‌توانند به آخرین یافته‌های کشاورزی دسترسی داشته باشند و امکان بهره گیری از اطلاعات و تجارب کشاورزان پیشرو که دانشمندان تجربی بخش کشاورزی به حساب می آیند نیز برای کشاورزان فراهم است.

خاوازی خاطرنشان کرد: بیش از ۲۵۰۰ عضو هیات علمی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی از طریق شبکه اجتماعی کشاورزی ایران به صورت آنلاین پاسخگوی سئوالات کشاورزان خواهند بود.

وی افزود: از طریق این سامانه، کشاورزان می‌توانند انتقادات و پیشنهادات خود را با مدیران ارشد وزارت جهاد کشاورزی در میان بگذارند.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: این شبکه اجتماعی یک پیام رسان تمام عیار بر پایه شبکه اینترنت داخلی و درگاهی برای ارتباط میان ذی‌نفعان بخش کشاورزی است.

وی افزود: از طریق این پیام رسان، محققان، مروجان، بازرگانان و تامین کنندگان به هم متصل و این اپلیکیشن می تواند ارتباط ۴ میلیون بهره بردار بخش کشاورزی را تسهیل کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-08-30 12:45

افزودن دیدگاه جدید