کد مطلب: 

248104

ورود رگولاتوری برای حل مشکلات دارندگان پروانه خدمات ارتباطی ثابت

نشست بررسی وضعیت دارندگان پروانه خدمات ارتباطی ثابت(Servco) با حضور رئیس، قائم مقام و معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری، رئیس و دبیرکل سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور و برخی از نمایندگان شرکت های Servco برگزار شد.
ورود رگولاتوری برای حل مشکلات دارندگان پروانه خدمات ارتباطی ثابت

به گزارش سیتنا، در این جلسه که با هدف تقویت تعامل و بررسی مشکلات شرکت های Servco برگزار شد، نمایندگان این شرکت ها بالا بودن هزینه ارایه خدمات عمده فروشی مانند انتقال، IP و...، اجرایی نشدن تعهدات مشخص شده اپراتورهای میزبان در پروانه، ارایه خدمات براساس تعرفه سال ۹۵ با وجود افزایش هزینه ها و مشخص نبودن چارچوب ارایه سرویس بین شرکت مخابرات و شرکت های FCP با شرکت های Servco را از جمله مشکلات پیش روی خود عنوان کردند.

نگاه حمایتی به شرکت های Servco، افزایش نظارت رگولاتوری بر اپراتورهای میزبان، تدوین مقررات لازم برای پیشگیری از محدودیت های بیشتر برای پروانه های Servco، ساماندهی قراردادهای عمده فروشی، بازنگری در تعرفه خدمات عمده فروشی، تشکیل کمیته ای برای تعامل بیشتر با رگولاتوری و بررسی شرایط موجود از درخواست های نمایندگان شرکت های Servco در نشست با مدیران سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بود.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه ساماندهی پروانه های ارایه خدمات اینترنت در قالب شرکت های Servco و Netco از اقدامات مثبت رگولاتوری در سال ۹۳ بوده است، گفت: یکی از مهمترین اهداف رگولاتوری در چند سال اخیر مقررات گذاری در این حوزه با مشارکت تمام فعالان حوزه ICT بود. به همین منظور جلسات و نشست هایی از این قبیل برگزار می شود تا دغدغه ها و خواسته های فعالان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات را از زبان خودشان بشنویم و با آنها تعامل داشته باشیم.

وی افزود: با توجه به شرایط حاکم بر بازار فعالیت شرکت های Servco و مشکلات مطرح شده در این نشست، کارگروهی برای رسیدگی به دغدغه ها و خواسته های شرکت های Servco با حضور نمایندگان این شرکت ها و رگولاتوری تشکیل می شود تا از طریق این کارگروه بتوانیم برای حل مشکلات موجود به راهکارهای قانونی دست یابیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-08-24 11:21

افزودن دیدگاه جدید