کد مطلب: 

247999
به استناد نتایج پژوهش‌های متخصصان «کامپری‌تک»؛

بخشی از اطلاعات ۲۳۵ میلیون کاربر اینستاگرام، تیک‌تاک و یوتیوب افشا شده است/ از هر پنج پروفایل، دست کم شماره تلفن و ایمیل صاحب یک پروفایل لو رفته است/ این اطلاعات برای ارسال‌کنندگان هرزنامه‌ها و مجرمان سایبری کاربرد دارد

تحقیقات متخصصان «کامپری‌تک» (Comparitech)، نشان می‌دهد که چگونه مشکلات مرتبط با دیتابیس ناامن، اطلاعات مربوط به پروفایل‌های ۲۳۵ میلیون کاربر اینستاگرام، تیک‌تاک و یوتیوب را در معرض لو رفتن قرار داده است.
بخشی از اطلاعات ۲۳۵ میلیون کاربر اینستاگرام، تیک‌تاک و یوتیوب افشا شده است/ از هر پنج پروفایل، دست کم شماره تلفن و ایمیل صاحب یک پروفایل لو رفته است/ این اطلاعات برای ارسال‌کنندگان هرزنامه‌ها و مجرمان سایبری کاربرد دارد

به گزارش سیتنا، نشریه فوربز در گزارشی پیرامون نتیجه پژوهشی متخصصان «کامپری‌تک»، اعلام کرد: اخیرا گزارش‌های فراوانی درباره لو رفتن اطلاعات حساب‌های کاربری در انجمن‌های مجازی مربوط به جرائم سایبری دست به دست می‌چرخد. بر همین اساس، کارشناسان «کامپری‌تک» در جریان تحقیقات اخیر خود دریافته‌اند که این اطلاعات در چندین دیتابیس ناامن پخش شده است.

گفته می‌شود بخش قابل توجه اطلاعات درزیافته مربوط به پروفایل‌های کاربران اینستاگرام است و پس از آن، اطلاعاتِ حدود ۴۲ میلیون کاربر تیک‌تاک (شبکه اجتماعی هم‌رسانی ویدئو) در معرض لو رفتن قرار گرفته است. همچنین، اطلاعات مربوط به پروفایل‌های کمتر از چهار میلیون کاربر یوتیوب نیز با خطری مشابه مواجه است.

کارشناسان امنیت سایبری می‌گویند بر اساس نمونه‌های جمع‌آوری شده، از هر پنج پروفایل، دست کم شماره تلفن و نشانی ای‌میل صاحب یک پروفایل لو رفته است. در برخی موارد اما نام درج‌شده در پروفایل، نام حقیقی کاربر، عکس و توضیحات درج‌شده در پروفایل نیز بر روی دیتابیس قرار دارد.

به گفته این گروه متخصص، این اطلاعات احتمالا بیش از همه برای «ارسال‌کنندگان هرزنامه‌ها (اسپم‌ها) و مجرمان سایبری که کارزارهای کلاهبردارانه به راه می‌اندازند»، کاربرد دارد.

دبیر وب‌سایت «کامپری‌تک» به فوربز گفته است: «اگرچه این داده‌ها برای عموم هم قابل دسترس است، واقعیت این است که وقتی چنین اطلاعاتی به صورت یک‌جا و در قالب یک بانک اطلاعاتی سازمان‌یافته پخش می‌شود، در مقایسه با (دسترسی به اطلاعات) صرفا یک پروفایل ارزشمندتر است.»

به این ترتیب، ارسال هدفمند کامنت‌های حاوی اسپم در آن دسته از پروفایل‌های اینستاگرام که با معیارهایی مانند جنسیت، سن و سال یا تعداد فالوئرها (دنبال‌کنندگان) همخوانی دارد، ‌برای بات‌ها به مراتب راحت‌تر خواهد شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-08-20 23:36

افزودن دیدگاه جدید