کد مطلب: 

247974

آغاز فرایند خوداظهاری مشخصات ماینرهای وارداتی در سامانه بهین‌یاب

مدیرکل دفتر امور طرح‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در راستای اجرای تصویب‌نامه مورخ 99/4/15 هیئت محترم وزیران به ‌منظور تعیین تکلیف وضعیت دستگاه‌های استخراج رمزارز موجود در کشور، امکان ثبت مشخصات هویتی و نیز تعداد، نوع و مدل دستگاه‌های ماینر از تاریخ 27 مردادماه در سامانه بهین‌یاب فراهم شده است.
آغاز فرایند خوداظهاری مشخصات ماینرهای وارداتی در سامانه بهین‌یاب

به گزارش سیتنا، علیرضا هادی افزود: همه دارندگان دستگاه‌های مذکور، یک ماه فرصت دارند از طریق لینک خوداظهاری ایجادشده در صفحه اصلی سامانه بهین‌یاب، نسبت به ثبت این مشخصات اقدام نموده و حقوق و عوارض دولتی که با هماهنگی گمرک ج. ا. ا. در حال تعیین و پیش‌بینی در سامانه است را پرداخت نمایند.

مدیرکل دفتر امور طرح‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت تأکید کرد: دستگاه‌هایی که تاکنون به‌صورت غیرقانونی وارد کشور شده‌اند صرفاً از طریق تکمیل فرم خوداظهاری و مشخص نمودن نحوه و مکان استفاده از این دستگاه‌ها می‌توانند وارد چرخه فعالیت قانونی شوند.

هادی ادامه داد: پیش‌نویس آیین‌نامه اجرایی طرح خوداظهاری، موضوع بند 5 مصوبه هیأت محترم دولت نیز در وزارت صمت تهیه شده و جهت بررسی و تصویب به ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز پیشنهاد شده است و جلسات بررسی و تصمیم‌گیری در این حوزه در حال برگزاری است.

وی هم‌چنین گفت: با توجه به‌دستورالعمل صدور جوازتأسیس و پروانه بهره‌برداری استخراج رمزارز، صدور مجوز صرفاً در شهرک‌های صنعتی، مناطق آزاد تجاری و نیروگاه‌های جدیدالاحداث میسر بوده و نگهداری از دستگاه‌ها در مراکز فاقد مجوز ممنوع است.

هادی در خصوص اعتبار مجوزهای صادره اضافه کرد: مدت اعتبار جوازهای تأسیس صادره در حوزه رمزارز شش ماه بوده و صرفاً در صورت احراز پیشرفت فیزیکی برای یکبار و به مدت شش ماه تمدید خواهد شد.

مدیرکل دفتر امور طرح‌ها عنوان کرد: تاکنون تعداد ۶۴۶ فقره جوازتأسیس و ۲ فقره پروانه بهره‌برداری در این حوزه صادر شده است که پیش‌بینی می‌شود با انجام فرایند خوداظهاری تعداد مجوزهای صادره افزایش داشته باشد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-08-20 10:19

افزودن دیدگاه جدید