کد مطلب: 

247967

نقش‌آفرینی ۱۶ دستگاه در تحقق اهداف سامانه‌ی جامع «اسکان و املاک»

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مشارکت ۱۶ دستگاه در تکمیل اطلاعات سامانه جامع املاک و اسکان گفت: اجرایی شدن این سامانه از تهاجم سرمایه‌های غیرمولد به بخش مسکن کمک می‌کند.
نقش‌آفرینی ۱۶ دستگاه در تحقق اهداف سامانه‌ی «اسکان و املاک»

به گزارش سیتنا، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، روز سه‌شنبه ۲۸ مردادماه در جریان اجرایی شدن سامانه جامع اسکان و املاک کشور با اشاره به اینکه امروز به یکی از تکالیف قانونی و لوازم بسیار ضروری مدیریت در حوزه مسکن با تلاش بی‌وقفه همکاران این وزارتخانه و شرکت‌های دانش‌بنیان پشتیبان سامانه جامه عمل پوشانده شد.

او افزود: طراحی و اجرایی کردن این سامانه نه تنها یک تکلیف قانونی که یکی از ضروریات برای برنامه‌ریزی بود تا اطلاعاتی متقن در اختیار داشته باشیم و در سیاستگذاری‌های بخش مسکن بر اساس اطلاعات واقعی حرکت کنیم و همواره بتوانیم از تهاجم سرمایه به بازار مسکن و حبس دارایی‌ها در بخش مسکن جلوگیری کنیم.

اسلامی در ادامه از چالش‌هایی که وزارت راه و شهرسازی در مسیر طراحی این سامانه پشت سر گذاشته است، سخن گفت و عنوان کرد: فقدان همه اطلاعات لازم در این وزارتخانه و مطالبه سنگین مردمی برای راه‌اندازی این سامانه از جمله چالش‌هایی بود که در طراحی سامانه با آن مواجه بوده‌ایم. معاذیر قانونی دستگاه‌های مختلف برای ارائه اطلاعات مورد نیاز سامانه نیز از دیگر چالش‌های مهمی بود که با اخذ مصوبات لازم از هیات دولت و سایر مجوزهای مورد نیاز، از سر راه برداشته شده‌اند.

او با اشاره به اینکه با همه چالش‌ها، این سامانه طراحی شد، از نقش‌آفرینی ۱۶ دستگاه مختلف در تحقق اهداف آن خبر داد و گفت: این بانک، یک بانک اطلاعاتی قابل اعتماد است که با گسترش حوزه نفوذ آن به سراسر کشور، کل واحدهای مسکونی شناسایی و در سامانه ثبت می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: مطابق اطلاعاتی که تا امروز گردآوری شده است، دو میلیون و ۷۰۰ هزار خانوار در کشور مالکیت بیش از یک واحد مسکونی را در اختیار دارند.

او گفت: پیامک‌هایی که از امروز به این دست از مالکان فرستاده می‌شود، وضعیت این واحدها را پس از یک فرآیند رفت و برگشت، مشخص خواهد کرد. این اطلاعات پس از بارگذاری در سامانه در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار می‌گیرد تا اقدامات بعدی صورت گیرد.

اسلامی همچنین گفت: ما به تمام کسانی که دارای واحدهای مسکونی خالی یا پروژه‌‌های نیمه‌تمام هستند اعلام کرده‌ایم که اگر واحد خود را به طرح اقدام ملی مسکن عرضه کنند و در اختیار ما قرار دهند تا عرضه در بازار شتاب گیرد، زمین مرغوب شهری در اختیارشان قرار می‌دهیم تا مجددا ساخت و ساز خود را انجام دهند و جریان تولید مسکن تداوم پیدا کند.

او گفت: طراحی سامانه ملی املاک و اسکان افزون بر آنکه پایگاه اطلاعاتی و قدرت تجزیه و تحلیل ما را برای برنامه‌ریزی در بخش مسکن واقع‌بینانه می‌کند، به ما در شناسایی افراد دارای پتانسیل و قدرت ساخت و عرضه مسکن دارند نیز کمک می‌کند تا از این طریق این افراد را نیز در مدار ساخت و تولید مسکن قرار دهیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2020-08-19 23:55

افزودن دیدگاه جدید