کد مطلب: 

247897

انتشار تصاویر خصوصی زنان و دختران در تلگرام با هدف تفریح

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان‌غربی از شناسایی و دستگیری عاملان انتشار تصاویر زنان و دختران در فضای مجازی خبر داد و گفت: متهمان هدف خود از این اقدام را تفریح و سرگرمی اعلام کردند.
انتشار تصاویر خصوصی زنان و دختران در تلگرام با هدف تفریح

به گزارش سیتنا، سرهنگ اکبر نصرتی در گفتگو با پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا در تشریح این خبر اظهار داشت: کارشناسان پلیس فتا شهرستان مهاباد با رصد و پایش مستمر فضای مجازی اقدام به شناسایی کانالی در شبکه اجتماعی تلگرام کردند که با بارگزاری تصاویر شخصی از زنان و دختران باعث ترویج بی‌بند و باری و آبروریزی خانوداه‌ها می شدند. 

وی  از دستگیری دو نفر متهم  با هماهنگی مراجع قضایی خبر داد و گفت: در روند رسیدگی به پرونده، متهمین مورد نظر با مشاهده مستندات کافی لب به اعتراف گشودند و هدف خود از این اقدام را تفریح و سرگرمی اعلام کردند.

سرهنگ نصرتی با اشاره به اینکه هر گونه آبروریزی و مزاحمت برای دیگران در فضای مجازی جرم می‌باشد، گفت: پلیس با افرادی که موجب هتک ‌حیثیت و ترویج بی‌بند و باری در فضای مجازی شوند، بطور جد و برابر قانون برخورد خواهد کرد.

وی ادامه داد: شهروندان جهت پیشگیری از افتادن در دام اینگونه مجرمین سایبری باید آگاهانه در فضای مجازی فعالیت کنند و به هیچ عنوان تصاویر شخصی خود را که می‌تواند زمینه‌ای برای سوء‌استفاده دیگران باشد، در فضای مجازی به خصوص شبکه‌های اجتماعی بارگزاری نکنند.

رئیس پلیس فتا استان گفت: شهروندان جهت دریافت هر گونه مشاوره و گزارش موارد خلاف قانون می‌توانند از طریق سایت پلیس فتا (www.cyberpolice.ir) اقدام کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 4
2020-08-17 23:47

افزودن دیدگاه جدید