کد مطلب: 

247868

تدوین نقشه راه توسعه اقتصاد هوشمند در وزارت اقتصاد

اقتصاد هوشمند، اقتصادی است مبتنی بر فناوری های نو، و می تواند منجر به تغییرات مدل های کسب و کار در حوزه های مختلف شود و پاسخ دهنده هدف غایی مقاصد اقتصادی باشد که خلق فرصت های جدید، زایش منابع و تخصیصی بهینه منابع است.
تدوین نقشه راه توسعه اقتصاد هوشمند در وزارت اقتصاد

به گزارش سیتنا به نقل از بازار سرمایه، علی عبداللهی، رئیس مرکز فناوری اطلاعات و توسعه اقتصاد هوشمند وزارت امور اقتصادی و دارایی، اظهار داشت: امروزه دنیا وارد فضایی شده که فناوری های هوشمند مانند هوش مصنوعی، بلاک چین و اینترنت اشیا نقش بسیار موثری را در کسب و کار و سازمان ها ایفا می کند. با استفاده از این فناوری ها می توان راجع به سیستم ها و سامانه های رفتاری و اجتماعی و پدیده های مدیریتی و کسب و کار هوشمند صحبت کرد.

وی در این خصوص ادامه داد: هوشمندی از سطوح فنی فراتر رفته و می توان در خصوص پدیده های رفتاری و اجتماعی هوشمند نیز صحبت کرد. از همین رو می توان در مورد  کسب و کار هوشمند، سازمان های هوشمند، اقتصاد هوشمند و جامعه هوشمند صحبت کنیم. در همین راستا است که ترمینولوژی اقتصاد هوشمند در مجموعه وزارت اقتصاد تعریف شده و به عنوان یکی از محورهای اصلی توسعه در نظر گرفته شده است.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و توسعه اقتصاد وزارت اقتصاد تصریح کرد: این فضایی است که اقتصاد هوشمند می تواند به همراه داشته باشد البته برای شکل گیری اقتصاد هوشمند باید عوامل هوشمند هم شکل بدهیم. این عوامل می تواند بورس هوشمند، مالیات هوشمند، گمرگ هوشمند باشد که در وزارت اقتصاد به دنبال شکل گیری آن هستیم. در این راستا سندی را با عنوان نقشه راه توسعه اقتصاد هوشمند تدوین کردیم که این تعاریف را در آن وارد کرده ایم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-08-17 09:42

افزودن دیدگاه جدید